Η πρόοδος του έργου, στο τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Εγνατίας, ξεπερνά το 23%. Το βόρειο τμήμα του Ε65, έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. με δύο σήραγγες και 23 γέφυρες και προϋπολογισμό που φτάνει τα 442,1 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες κατασκευής του εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες.
Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του βόρειου
τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν
υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες, έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι
μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική
κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 23,61%, ενώ
ειδικότερα για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα ανέρχεται σε 40%. Στο
τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη έργα 30,9 εκατ. ευρώ όπως
αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα
χάραξη, σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά με μικρότερο μήκους
υπόγειων έργων και άνω των 10 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις
συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου.
Πρόοδος κατασκευής βορείου τμήματος
- Συνολική πρόοδος κατασκευής 23,61%
- Σήραγγες 27,12%
- Γέφυρες & Τεχνικά 40,36%
- Ασφαλτικές εργασίες 5,76%
- Χωματουργικές εργασίες 25,02%.
Με την ολοκλήρωσή του, το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα, που βρίσκεται σε λειτουργία από τον Δεκέμβριο του 2017.
Στην Ξυνιάδα και τον ομώνυμο κόμβο ενώνεται και το τρίτο γνωστό ως νότιο τμήμα του Ε65, το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση κατασκευής με πρόοδο άνω του 89%. Με την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Ευρυτανία.
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας, καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη – με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές προβλέπεται ως εξαιρετικά σημαντική.
Δείτε και την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών στο Νότιο Τμήμα (32,5χλμ), που ήδη ξεπερνά το 89%.