Πώς προχωρούν τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της χώρας
Πώς προχωρούν τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της χώρας

Πώς προχωρούν τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της χώρας

Ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή
Share Copy Link
RE+D magazine
09.06.2022

Για την προσυμβατική διαδικασία έργων με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και την πορεία υλοποίησης σημαντικών έργων υποδομής της χώρας και τις τιμές των πρώτων υλών, ενημέρωσε την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Ο κ. Καραμανλής καταρχάς ενημέρωσε για τα δύο έργα με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ. Το πρώτο αφορά στις υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό των Αθηνών και τη σύνδεσή του με το Μετρό. Και δεύτερο έργο, την κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Και τα δύο έργα θα χρηματοδοτηθούν μέσω του ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014 – 2020. Και τα δύο έχουν δημοπρατηθεί με κριτήριο την πιο συμφέρουσα προσφορά με βάση τη χαμηλότερη τιμή, ενώ και έχει δοθεί το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την υπογραφή σύμβασης και των δύο έργων. 

 

Αντικείμενο του πρώτου έργου σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό των Αθηνών και τη σύνδεσή του με το Μετρό είναι: 


Η πλήρης κατασκευή των νέων αποβάθρων 1, 2 και 3 με τα στέγαστρά τους

Η ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης Σιδηροδρομικού Σταθμού, κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες και η τοποθέτηση κυλιόμενων κλιμάκων, ανελκυστήρων κ.λπ., προκειμένου να συνδεθεί με τον Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Καθαίρεση μέρους του υπάρχοντος κτιρίου του Σταθμού και αποκατάσταση της πλαϊνής όψης του κτιρίου.

Κατασκευή τριών νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σταθμού και πάνω από τις αποβάθρες

Καθαίρεση της παλαιάς αποβάθρας Νο 1.

Εγκατάσταση νέου αποχετευτικού δικτύου ομβρίων υδάτων και ολοκλήρωση των υδραυλικών έργων.

Στρώση της επιδομής των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6 του Σταθμού, συνολικού μήκους 4 χλμ.

Ηλεκτροκίνηση μέσω εναέριας «αλυσοειδούς» γραμμής, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.


Προσωρινός μειοδότης είναι η ένωση οικονομικών φορέων «INTRAKAT – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ Α.Τ.Ε.», με μέση τεκμαρτή έκπτωση 7,50% και με συνολική προσφορά ύψους 31,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου, είναι για την περίοδο Τ1 οι 30 μήνες και για τη δεύτερη περίοδο Τ2 οι 36 μήνες,

 

Το δεύτερο έργο αφορά στην κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η αρχική σύμβαση υποδομής και επιδομής ήταν ένα πραγματικά χιλιο-ταλαιπωρημένο έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2006. Σημείωσε ότι αυτή η Κυβέρνηση πέτυχε την ολοκλήρωσή του, γλυτώνοντας μάλιστα για το ελληνικό δημόσιο 240 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία η χώρα θα αναγκαζόταν να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εάν το έργο καθυστερούσε κι άλλο.

Εξήγησε ότι στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης είναι απαραίτητο να γίνουν μια σειρά από εργασίες, εξαιρετικά εξειδικευμένες τεχνικά. «Με τη νέα σύμβαση που κάνουμε τώρα, λοιπόν, εγκαθιστούμε ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και συστήματα για να γίνει πλήρως λειτουργική η γραμμή, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς διαλειτουργικότητας», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. 

Πιο συγκεκριμένα, οι εργασίες που θα γίνουν συνοπτικά είναι οι εξής:

Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας.

Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.

Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών - Passenger Information System (PIS).

Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας - Public Address, Emergency Communication.

Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη.

Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου. 

 

Προσωρινός μειοδότης του έργου ανακηρύχθηκε η ένωση οικονομικών φορέων ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 18,34%, και με συνολική προσφορά 55,4 περίπου εκατομμύρια ευρώ. 


Οι προθεσμίες περάτωσης του έργου είναι κι εδώ αντίστοιχες, δηλαδή 30 μήνες για την περίοδο Τ1 και 36 μήνες για την περίοδο Τ2.