Τεχνολογικές εταιρείες, όπως πάροχοι cloud και διαχειριστές data centers, μπορούν να περιορίσουν αυτή την αύξηση υιοθετώντας καθαρές μορφές ενέργειας. Μεγάλες εταιρείες επενδύουν σε αποδοτικούς επεξεργαστές, καινοτόμες λύσεις ψύξης και πηγές ενέργειας χωρίς άνθρακα, δεσμευόμενες για μηδενικές εκπομπές. Αν και αυτές οι συνεργασίες μεταξύ εταιρειών ενέργειας και τεχνολογίας, μπορούν να μειώσουν τον ενεργειακό αντίκτυπο, πολλά έργα καινοτομίας θα χρειαστούν χρόνια για να αποδώσουν απτά αποτελέσματα.
Οι AI agents αναμένεται να υιοθετηθούν από το 25% των επιχειρήσεων
Μέχρι το 2027, αυτό το ποσοστό αναμένεται να φτάσει στο 50%. Βασισμένοι σε μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, οι AI agents (πρόγραμμα λογισμικού που μπορεί να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον του, να συλλέγει δεδομένα και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα για να εκτελεί αυτοκαθοριζόμενες εργασίες για την επίτευξη προκαθορισμένων στόχων) θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερες εφαρμογές σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους μηχανικής μάθησης. Σημαντικές βελτιώσεις αναμένονται το 2025, με την τεχνολογία να ξεπερνά τα πιλοτικά στάδια σε συγκεκριμένες αγορές. Παρά τις προκλήσεις για τους πρώτους χρήστες, οι AI agents μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα στις επιχειρησιακές διαδικασίες, προσφέροντας σημαντική αξία στις επιχειρήσεις.
Τα smartphones και οι υπολογιστές
Καθώς οι κατασκευαστές smartphones και PCs επιδιώκουν να αναζωπυρώσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, η έρευνα της Deloitte προβλέπει ότι το 2025 τα smartphones με δυνατότητες GenAI θα ξεπεράσουν το 30% των συνολικών αποστολών. Τα PCs με δυνατότητες τοπικής επεξεργασίας GenAI θα φτάσουν το 50% των αποστολών, από 30% που ήταν το 2024. Το 2025 είναι καθοριστική χρονιά για την αξιολόγηση του GenAI. Αν και προβλέπεται αύξηση 7% στις παγκόσμιες αποστολές smartphones (από 5% το 2024), ο οικονομικός αντίκτυπος θα είναι μεγαλύτερος, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν ακριβότερα premium μοντέλα με προηγμένες δυνατότητες GenAI.
Η αύξηση του κόστους και ο κορεσμός
Στη μελέτη αναδεικνύεται ο κορεσμός στις πολλαπλές συνδρομές SVOD (standalone video-on-demand). Παρότι οι μεμονωμένες συνδρομές αναμένεται να μειωθούν, τα έσοδα από SVOD μπορεί να αυξηθούν μέσω αυξήσεων τιμών, περιορισμών στο διαμοιρασμό κωδικών πρόσβασης και ενίσχυσης πακέτων υπηρεσιών. Η αγορά προβλέπεται να σταθεροποιηθεί με δύο ή τρεις βασικούς παρόχους SVOD ανά αγορά, οι οποίοι θα συμπληρώνονται από aggregators. Ακολουθώντας το μοντέλο των παραδοσιακών παρόχων pay TV, η Deloitte προβλέπει αναβίωση της συγκέντρωσης υπηρεσιών, όπου ενδιάμεσοι, όπως εταιρείες τηλεπικοινωνιών και πλατφόρμες τεχνολογίας, θα ενοποιούν πολλές πηγές περιεχομένου σε ενιαίες προσφορές. Αυτή η αλλαγή μπορεί να μειώσει το κόστος και να δημιουργήσει ένα πιο βιώσιμο οικοσύστημα streaming. Συνεπώς, πρόκειται να προκύψει μια νέα εποχή streaming, που θα δίνει προτεραιότητα στην εμπειρία του χρήστη και την καινοτομία. Το μέλλον του streaming με τεχνητή νοημοσύνη έγκειται σε πλατφόρμες που μπορούν να προβλέπουν τις ατομικές προτιμήσεις, να παρέχουν προσαρμοσμένο περιεχόμενο, μετατρέποντας την παραδοσιακή προβολή σε διαδραστική εμπειρία.