Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση η διαχείριση των δανείων από τις εταιρίες του κλάδου γίνεται με βάση τις αρχές της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας, υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδας. Οι ΕΔΑΔΠ συνεργάζονται στενά με την Πολιτεία και όλους τους αρμόδιους φορείς για τη διαρκή βελτίωση των διαθέσιμων μέσων, με σκοπό την μείωση του αποθέματος ιδιωτικού χρέους. Ως αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, η Πολιτεία και οι ΕΔΑΔΠ έχουν θέσει σε λειτουργία σειρά εργαλείων που απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες οφειλετών οι οποίοι επιδιώκουν την ρύθμιση των χρεών τους.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού, ρυθμίστηκαν το εξεταζόμενο διάστημα οφειλές της τάξης των €330 εκατ, στην πλειονότητά τους προερχόμενες από στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια. Πάνω από 6 στις 10 ρυθμίσεις μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού περιλαμβάνουν διαγραφή οφειλής σε ένα μέσο ποσοστό που φτάνει το 44%.
Οι εταιρείες-μέλη της ΕΕΔΑΔΠ συνεχίζουν να εστιάζουν στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης που προσφέρουν στους συναλλασσόμενους μαζί τους, υποστηρίζει η ένωση. Κατά το α' εξάμηνο του 2024, τα τηλεφωνικά κέντρα των εταιρειών-μελών δέχθηκαν κατά μέσο όρο πάνω από 95.000 κλήσεις κάθε μήνα και αύξησαν περαιτέρω τον δείκτη εξυπηρέτησης (κλήσεις που απαντήθηκαν έγκαιρα) στο 90%.
Υποδέχθηκαν περισσότερα από 28.000 αιτήματα τον μήνα κατά μέσο όρο, μειώνοντας δραστικά τον μέσο χρόνο ανταπόκρισης σε 10 ημέρες. Τα αιτήματα αφορούσαν ρύθμιση οφειλών, παροχή εξουσιοδότησης ή πληρεξουσίου, παροχή δοσολογίου, έκδοση βεβαίωσης για εξόφληση ή καταβολές ή οφειλές, παροχή αντιγράφου σύμβασης κ.ά.