Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα έργα κατασκευής του ΒΟΑΚ
Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα έργα κατασκευής του ΒΟΑΚ

Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα έργα κατασκευής του ΒΟΑΚ

Εν αναμονή υπογραφής της σύμβασης για το τρίτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου.
Share Copy Link
RE+D magazine
17.09.2024

Ως το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλείται να διαχειριστεί χαρακτήρισε το έργο του ΒΟΑΚ ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας απαντώντας στην βουλή σε επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ Ελένης Βατσινά

Η βουλευτής ζήτησε ενημέρωση για τα «Μέτρα υποδομής και πρόληψης για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα στον ΒΟΑΚ» και το ακριβές χρονοδιάγραμμα για τις υπογραφές των Συμβάσεων και την παράδοση των επιμέρους δικών τμημάτων και του συνολικού έργου της ανάπλασης του ΒΟΑΚ.

Ο υπουργός τόνισε ότι "στην παρούσα φάση για τα δυο τμήματα (Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος) εκπονούνται από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες".

Σύμφωνα με τον υπουργό η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης.

"Σημειώνουμε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις. Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων" είπε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο του 2023 υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος του ΒΟΑΚ από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι, μήκους 22,5 χλμ., προϋπολογισμού €290 εκατ. εκ των οποίων τα €90 εκατ. θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. 

Πρόκειται για το ένα από τα τρία τμήματα του βόρειου άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) που πραγματοποιείται μέσω ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις-Intrakat με διάρκεια σύμβασης στα 30 χρόνια. 

Το τρίτο και μικρότερο τμήμα το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, 14,5 χιλιομέτρων έχει ήδη ξεκινήσει και κατασκευάζεται από την Άκτωρ  ως δημόσιο έργο με προϋπολογισμό 169 εκ. ευρώ .

Το Χανιά - Ηράκλειο

Οσον αφορά στο τρίτο τμήμα του ΒΟΑΚ (Χανιά - Ηράκλειο) μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης με το Αεροδρόμιο Χανίων ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης με τον προσωρινό ανάδοχο ώστε να υπογραφεί η σύμβαση. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ από τα οποία τα 600 εκατ. ευρώ έχουν δεσμευτεί από το νέο ΕΣΠΑ και τα 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης. 

Ο συνολικός προϋπολογισμός του ΒΟΑΚ, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ.