Στα €250 εκατ. το κόστος του The Ellinikon Park
Στα €250 εκατ. το κόστος του The Ellinikon Park

Στα €250 εκατ. το κόστος του The Ellinikon Park

RE+D magazine
17.06.2022

Το πάρκο του Ελληνικού θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει αποκλειστικά με χρήματα του επενδυτή με το κόστος να υπολογίζεται συνολικά στα €250 εκατ. σύμφωνα με τα στελέχη της Lamda Development κατά την παρουσίαση του project The Ellinikon Park που αποτελεί το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο στην Ευρώπη.

Οι μελέτες, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022, οπότε και με τη διεξαγωγή του διαγωνισμού για την κατασκευή του πάρκου.  Όπως επισημαίνεται, ένα μεγάλο τμήμα του πάρκου του Ελληνικού θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025.

Ήδη ένα κομμάτι του, το Experience Park, συνολικής έκτασης 75.000 τ.μ. άνοιξε για το κοινό από τον Δεκέμβριο του 2021, πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο. Μέχρι σήμερα το Experience Park έχουν επισκεφθεί πάνω από 500.000 επισκέπτες. Με αφετηρία το Experience Park, το πάρκο του Ελληνικού θα μεγαλώνει μέχρι να γίνει το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο στην Ευρώπη, το οποίο θα καλύπτει μία έκταση 2.000.000 τ.μ. Μόνο το κόστος των μελετών του πάρκου μέχρι σήμερα ξεπερνά τα 7 εκατ. ευρώ, ποσό που έχει καλυφτεί πλήρως από τον επενδυτή. Παράλληλα, όπως επισημαίνεται, η αρχή της βιωσιμότητας - πρώτιστα η περιβαλλοντική και κοινωνική της συνιστώσα - βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού τόσο του πάρκου όσο και του συνόλου της ανάπτυξης.

Ειδικότερα, τονίζεται ότι με τη δημιουργία μιας τεράστιας έκτασης πρασίνου εντός του αστικού ιστού προκύπτουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για την κοινωνία. Η ρύθμιση του μικροκλίματος, η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος και ο περιορισμός των πλημμυρικών φαινομένων βρίσκονται στον πυρήνα του σχεδιασμού του με στόχο την προστασία του οικοσυστήματος.

Το πάρκο θα μπορεί να καλύπτει με απόλυτη αυτάρκεια τις ανάγκες του για άρδευση και ηλεκτροδότηση, ενώ θα αντισταθμίσει πλήρως το ανθρακικό του αποτύπωμα στον κύκλο ζωής του. Οι ανάγκες του σε νερό θα καλύπτονται πλήρως μέσω της πρότυπης μονάδας επεξεργασίας λυμάτων που θα δημιουργηθεί, ενώ οι έξυπνες υποδομές φωτισμού και διαχείρισης ενέργειας θα εξασφαλίζουν την πλέον αποδοτική κατανάλωση.

Σε απάντηση σχετικών ερωτήσεων επισημαίνεται ότι τμήματα των διαδρόμων απογείωσης και προσγείωσης θα διατηρηθούν και θα επαναχρησιμοποιηθούν ως μέρος του δικτύου πεζών και ποδηλάτων και θα ενταχθούν στο πάρκο. Η διατήρηση τους ήταν εξαρχής μέρος του σχεδιασμού του έργου καθώς στόχος είναι να αναδειχθεί η ιστορία της περιοχής.