Στα €865 εκατ. ο τζίρος των καταστημάτων στα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda
Στα €865 εκατ. ο τζίρος των καταστημάτων στα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda

Στα €865 εκατ. ο τζίρος των καταστημάτων στα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda

Η επισκεψιμότητα αυξήθηκε στα 25,6 εκατομμύρια
Share Copy Link
RE+D magazine
31.03.2025

Νέα ρεκόρ καταγράφουν τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development με επιδόσεις που αντικατοπτρίζονται στα εντυπωσιακά ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το 2024 που ανακοινώθηκαν πριν από λίγες ημέρες.

Πιο συγκεκριμένα, το EBITDA προ αποτιμήσεων των 4 εν λειτουργία εμπορικών κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ, ύψους €88 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 9%, σε σύγκριση με το 2023, ενώ η επισκεψιμότητα αυξήθηκε στα 25,6 εκατομμύρια. 

Παράλληλα, οι πωλήσεις καταστημάτων στους 4 εμπορικούς προορισμούς άγγιξαν τα €865 εκατ. (αύξηση 5% έναντι του 2023), καταγράφοντας νέα επίπεδα ρεκόρ, ενώ η συνολική αξία χαρτοφυλακίου τους κατέγραψε νέο ιστορικό ρεκόρ, αγγίζοντας τα €1,2 δις.

 

Οι εργασίες κατασκευής

Η δυναμική της εταιρείας αναμένεται να ενισχυθεί με την ανάπτυξη δύο νέων, καινοτόμων εμπορικών προορισμών, του The Ellinikon Mall και της Riviera Galleria. Ήδη έχουν συμφωνηθεί Heads of Terms για το 63% του GLA του The Ellinikon Mall, επιβεβαιώνοντας το ισχυρό ενδιαφέρον των εμπόρων, ενώ αντίστοιχα έχει εξασφαλιστεί το 76% του GLA για τη Riviera Galleria.

Σύμφωνα με την εισηγμένη, οι εργασίες κατασκευής βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με το The Ellinikon Mall να έχει ολοκληρώσει τη φάση των εκσκαφών και την εργολαβία να βρίσκεται υπό δημοπράτηση, ενώ στη Riviera Galleria έχουν ήδη προχωρήσει οι εργασίες σκυροδέτησης σε όλα τα κτίρια του συγκροτήματος. Η ανάπτυξη της Riviera Galleria, εξασφάλισε τραπεζικό δάνειο ύψους €185 εκατ. (περιλαμβανομένου ποσού €39 εκατ. για τη χρηματοδότηση του ΦΠΑ), που υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2025, με τη συμμετοχή των τραπεζών Eurobank ,Τράπεζας Πειραιώς,  Alpha Bank και Attica Bank. 

Η συνεχώς αναβαθμισμένη εμπειρία των επισκεπτών βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας, με τα 4 Εμπορικά Κέντρα της να φιλοξενούν 637 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων 79 χώρους εστίασης και 11 χώρους ψυχαγωγίας και πολιτισμού, παρέχοντας επιλογές που ξεπερνούν τα όρια της παραδοσιακής αγοραστικής εμπειρίας. 

Το ποσοστό πληρότητας, που αγγίζει το 100%. Το 2024 ενισχύθηκε το brand portfolio με την προσθήκη 50 νέων καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένων σημαντικών brands όπως Νespresso, JD sports στο Τhe Mall Athens, Μa Cherie, Alviero Μartini, ΕΝΑ Athletics στο Golden Hall, Mcdonald’s, KOI στο Mediterranean Cosmos και Zadig & Voltaire, Jacks & Jones και Starbucks στο Designer Outlet Athens. Παράλληλα, την ίδια χρονιά, πραγματοποιήθηκαν 53 ανακαινίσεις  καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 2024.

Αναβάθμιση των χώρων

Η εταιρεία το 2024 προχώρησε στην υλοποίηση ενός νέου σχεδίου ενεργειακής αναβάθμισης, το οποίο περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε όλα τα εμπορικά κέντρα, την αντικατάσταση ενεργοβόρων συστημάτων ψύξης και θέρμανσης, καθώς και την αντικατάσταση συμβατικών λαμπτήρων με φωτιστικά χαμηλής κατανάλωσης LED. Επιπλέον, βρίσκονται σε λειτουργία 60 σημεία φόρτισης Η/Ο στα πάρκινγκ.

Στο The Mall Athens, η ανακαίνιση των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων προχωρά ταχύτατα, διαμορφώνοντας νέους χώρους αναψυχής, βιώσιμες παρεμβάσεις και καινοτόμα concepts εστίασης. Μέσα στη χρονιά εγκαινιάστηκε  το Urban Roof Garden, ένας νέος μοναδικός χώρος με πανοραμική θέα στην πόλη, προσφέροντας στους επισκέπτες μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Αντίστοιχα, στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνεται η ανακαίνιση της εξωτερικής πλατείας, ενισχύοντας την αισθητική και τη λειτουργικότητα του χώρου.

Η χρονιά έκλεισε με την απόκτηση 10 νέων ISO πιστοποιήσεων τόσο για την διαχειρίστρια εταιρεία όσο για κάθε Εμπορικό Κέντρο στις κατηγορίες ποιότητα, περιβάλλον, ενέργεια, υγεία και ασφάλεια.