Στην Βουλή το Θριάσιο Ι
Στην Βουλή το  Θριάσιο Ι

Στην Βουλή το Θριάσιο Ι

Ανοίγει ο δρόμος για το πρώτο Logistics Park στην Ελλάδα
Share Copy Link
RE+D magazine
07.11.2022

Eισάγεται προς κύρωση από τη Βουλή η νέα τροποποιημένη σύμβαση του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, η οποία υπογράφηκε στις 30 Μαρτίου 2022, και ανοίγει πλέον ο δρόμος για την υλοποίηση του έργου που εκτιμάται πως θα αλλάξει τον χάρτη των logistics της χώρας μας.

Το Θριάσιο Ι, όπως συνήθως ονομάζεται η έκταση των 588 στρ. της ΓΑΙΑΟΣΕ, θα βάλει τις βάσεις για τη δημιουργία του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα σε συνδυασμό με το όμορο ακίνητο του ΟΣΕ, έκτασης 1.450 στρ.

Το σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών θα εκτείνεται σε 240.000 τ.μ., σε συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων. Θα περιλαμβάνει αποθήκες, θα διαθέτει σύγχρονες υποδομές, οδικά δίκτυα, καθώς και σιδηροδρομική σύνδεση στη νότια πλευρά εντός του πάρκου, την οποία θα κατασκευάσει ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή. Επίσης, αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών , υγειονομικές υπηρεσίες. 

Πιο συγκεκριμένα, η ανάδοχος κοινοπραξία Goldair - ETBA ΒΙΠΕ προβλέπεται πως θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων.

Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο θα γίνει το μεγαλύτερο του είδους του στα Βαλκάνια και θα προωθήσει τις εμπορευματικές μεταφορές της χώρας και το σχέδιο για ανάδειξή της σε μεγάλο κόμβο ανάμεσα σε Ευρώπη, Ασία και Ευρώπη. Η σημαντικότερη καινοτομία του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου είναι η διασύνδεσή του με όλα τα δίκτυα μεταφοράς: Το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.

Υπενθυμίζεται ότι η ιδιοκτήτρια της έκτασης που θα αναπτυχθεί το εμπορευματικό κέντρο, ΓΑΙΑΟΣΕ, τα τελευταία χρόνια έχει εμπλακεί σε μια ανταλλαγή αλληλογραφίας με την Αρχή Ανταγωνισμού της Ένωσης, με στόχο να αποδείξει ότι η αρχική σύμβαση παραχώρησης δεν αποτελεί κρατική επιδότηση.

Στην τροποποιημένη σύμβαση προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ο διπλασιασμός του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος από 10 εκατ. ευρώ στα 20 εκατ. ευρώ. Ακόμη, αυξάνεται η ετήσια πληρωμή του παραχωρησιούχου προς τον κύριο του έργου, δηλαδή τη ΓΑΙΑΟΣΕ, από 2,51% σε 5% επί των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων για όλη την περίοδο παραχώρησης, ενώ το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα διπλασιάζεται από 350.000 ευρώ σε 700.000 ευρώ. Εισάγεται, παράλληλα, μηχανισμός κατανομής των κερδών μετά φόρων 50-50 με τον παραχωρησιούχο, όταν η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων του υπερβαίνει ένα ποσοστό. Η διάρκεια παραχώρησης από τα 60 έτη μειώθηκε στα 37. Τα έργα της πρώτης φάσης, πενταετούς διάρκειας, έχει αναλάβει η Μυτιληναίος.