"Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης εξαπλώνεται, κάτι που έχει επίσης συνέπειες για την τουριστική βιομηχανία. Ο παγκόσμιος τουριστικός τομέας έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν προορισμούς διακοπών", είπε ο Yağcı, σημειώνοντας ότι ορισμένοι tour operators χρησιμοποιούν ήδη αυτήν την τεχνολογία.
"Σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών για την προσέλκυση παραθεριστών εντείνεται ολοένα και περισσότερο, η Τουρκία θα πρέπει να επικεντρωθεί στον τρόπο χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης", είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: "όταν οι ταξιδιώτες ρωτούν το ChatGPT πού πρέπει να πάνε για διακοπές, η απάντηση που θα λάβουν δεν πρέπει να είναι η Ελλάδα ή η Ισπανία αλλά η Τουρκία. Πρέπει να πάρουμε το ChatGPT για να το πούμε".
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν γρήγορα όταν η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ευρέως και η Τουρκία θα πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
"Η ενοικίαση σπιτιών κατά τη διάρκεια των διακοπών αντί για διαμονή σε ξενοδοχεία είναι μέρος αυτού. Δεν μπορούμε να επιλύσουμε αυτό το πρόβλημα με την εισαγωγή απαγορεύσεων. Η δημιουργία συνθηκών για έναν δίκαιο ανταγωνισμό θα πρέπει να είναι αρκετή για την αντιμετώπισή του" τόνισε.
Ο Yağcı ανέφερε κι άλλους λόγους για τους οποίους τα ποσοστά πληρότητας των ξενοδοχείων παρέμειναν χαμηλά τους τελευταίους μήνες. Ο κλάδος φιλοξενίας της Τουρκίας έχει δυναμικότητα 1,5 εκατομμυρίου κλινών, η οποία είναι πολύ υψηλή, είπε και δήλωσε ότι "δεν πρέπει να μιλάμε για το πώς θα αυξήσουμε τη χωρητικότητα των κρεβατιών, αλλά για το πώς θα προσελκύσουμε τουρίστες σε προορισμούς, όπως η Αττάλεια και η Μούγλα κατά τις χαμηλές περιόδους".