Η μέση πληρότητα ήταν κατά 5% υψηλότερη έναντι του Μαρτίου αλλά και κατά 16,6% έναντι του Απριλίου του 2022.
Σε επίπεδο τετραμήνου, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης μας δεν ξεπέρασε το 63,7% και απέχει κατά 5,9% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου τετράμηνου του 2019 – έτος κανονικότητας προ πανδημίας, με το οποίο συγκρίνονται οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού τα οποία επεξεργάζονται με τη συνεργασία της GBR Consulting.
Το ίδιο διάστημα καταγράφεται αύξηση της Μέσης Τιμής δωματίου /ADR των ξενοδοχείων της Αθήνας κατά 17,2% αλλά και του Εσόδου ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο / Rev Par σε ποσοστό 10,3%.
Σαφώς, οι επιδόσεις αυτές, εξακολουθούν να απέχουν αρκετά από τις αντίστοιχες επιδόσεις όλων των ξένων πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, οι οποίες τον φετινό Απρίλιο, σχεδόν στο σύνολό τους (με μοναδική εξαίρεση το Μόναχο), σημείωσαν συγκριτικά με την Αθήνα σημαντικές αυξήσεις (λ.χ. έως και 61,9% / ADR – Κωνσταντινούπολη και έως και 47,5% / RevPar – Λονδίνο).
Από τα ως άνω αποτελέσματα, όπως αυτά εξάγονται από την απλή, συστηματική σύγκριση ανά μήνα των επιδόσεων των αθηναϊκών ξενοδοχείων και των ανταγωνιστών τους, αλλά και από την «δια γυμνού οφθαλμού» παρατήρηση της πραγματικά αυξημένης τουριστικής κίνησης στους δρόμους και στ’ αξιοθέατα της Αθήνας, προκύπτει ξεκάθαρα το συμπέρασμα πως ειδικά για την πρωτεύουσα, έχει παγιωθεί πλέον μια νέα πραγματικότητα σε ότι αφορά στην διαμονή των επισκεπτών.
Αυτό, το επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά, καθώς με το πέρας της περιόδου τουριστικής αιχμής και των όποιων θετικών αποτελεσμάτων καταγραφούν, θα βρεθούμε εκ νέου αντιμέτωποι με αποφάσεις που θα πρέπει να παρθούν, τόσο για το 2024, όσο και για το μελλοντικό τουριστικό προφίλ της Αθήνας - όπως για παράδειγμα με το αν προσανατολιζόμαστε προς ‘ποσοτικό’ Τουρισμό ‘ ή/και "ποιοτικό" Τουρισμό.
Μας αρκεί να συντηρείται απλά η οικονομία της πόλης κατά την εκάστοτε τουριστική περίοδο; ή επιθυμούμε να ‘απογειωθεί’ η τουριστική ταυτότητα και ποιότητα ενός μοναδικού στο είδος του 12μηνου προορισμού;
Στα επόμενα χρόνια ξέρουμε πως θα προστεθούν ξενοδοχειακές κλίνες στον ξενοδοχειακό χάρτη της πόλης, είτε συγκεκριμένων έργων, είτε καταλυμάτων που θα επαναλειτουργήσουν, είτε απολύτως καινούργιων μονάδων, αλλά αυτό, όπως όλοι γνωρίζουμε συνυπάρχει με την συνεχή και ανεξέλεγκτη αύξηση τουριστικών κλινών σε άλλου τύπου καταλύματα -που έως σήμερα δεν είναι καν καταγεγραμμένες.
Κρίνουμε λοιπόν αναγκαίο να δρομολογηθούν εγκαίρως και σε θεσμικό πλέον επίπεδο, όσα κατ΄ αρχήν θα περιφρουρήσουν την προσφορά της Αθήνας και την αγαστή συνύπαρξη όλων των επιμέρους κατηγοριών καταλυμάτων.
Πέραν αυτού και καθώς ο στόχος όλων μας προφανώς θα πρέπει να είναι -και- ποιοτικός, επισημαίνουμε πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την πλήρη αξιοποίηση της αστείρευτης δυναμικής της Αθήνας - Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Σε μια τέτοια προσπάθεια χρειαζόμαστε ως συμμάχους μας ένα νέο, ικανό θεσμικό πλαίσιο, σύγχρονες υποδομές, νέες προτάσεις για τους επισκέπτες και ρηξικέλευθη τουριστική πολιτική και στρατηγική - ανάπτυξης, προβολής και επέκτασης.