Στο "φουλ" οι μηχανές της ΑΒΑΞ για το "Μπράλος – Άμφισσα"
Στο "φουλ" οι μηχανές της ΑΒΑΞ για το "Μπράλος – Άμφισσα"

Στο "φουλ" οι μηχανές της ΑΒΑΞ για το "Μπράλος – Άμφισσα"

Η συμβατική αξία του έργου είναι €207 εκατ. (πλέον ΦΠΑ), ενώ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2028.
Share Copy Link
RE+D magazine
04.08.2025

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά από τον όμιλο ΑΒΑΞ ο αυτοκινητόδρομος "Μπράλος - Αμφισσα" ο νέος οδικός άξονας που όταν παραδοθεί θα ενισχύσει αποφασιστικά το δίκτυο της Στερεάς Ελλάδας και τη σύνδεσή της με τη Δυτική.

Σύμφωνα με την εταιρεία η κατασκευαστική ιδιαιτερότητα και δυσκολία του νέου αυτοκινητοδρόμου είναι ότι από τα 24 χιλιόμετρα δρόμου, ένα σημαντικό μέρος δημιουργείται μέσα στο σκληρό ανάγλυφο της περιοχής. Έτσι, απαιτήθηκε η ανάπτυξη έξι εργοταξίων. Κυριαρχούν, δε, οι δύο μεγάλες σήραγγες 2,2 χλμ και 2,4 χλμ. οι έξι γέφυρες, που έχουν συνολικό μήκος ενός χιλιομέτρου, καθώς και οι έξι ανισόπεδοι κόμβοι.

Οι εργασίες κατασκευής είναι πλέον ορατές σχεδόν σε όλο το μήκος του έργου, οι εργασίες κατασκευής των γεφυρών είναι σε εξέλιξη και οι χωματουργικές εργασίες έχουν αναπτυχθεί σε όλο το μήκος της οδού. Η διάνοιξη των δύο σηράγγων γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο (εκσκαπτικά μηχανήματα υπογείων έργων και χρήση εκρηκτικών), έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των στομίων τους και έχει διανοιχθεί υπόγειο τμήμα σε ποσοστό που, σε μία από αυτές, φτάνει το 20%.

Ο άξονας Μπράλος - Άμφισσα θα εξασφαλίσει βελτίωση της οδικής ασφάλειας, μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία και τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου, καθώς και της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο δρόμος.

Στο έργο απασχολούνται 250 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων, όπως μηχανικοί, διοικητικοί, χειριστές, οδηγοί, τεχνίτες, οικοδόμοι, κ.λπ.), καθώς και 160 μηχανήματα και οχήματα έργου διαφόρων τύπων.

Ο οδικός άξονας Μπράλος - Άμφισσα είναι τμήμα του οδικού άξονα Λαμίας-Ιτέας. Η συμβατική αξία του έργου είναι 207 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ενώ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2028.