Σύμβαση ΕΡΓΟΣΕ με Intrakat για για συστήματα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης
Σύμβαση ΕΡΓΟΣΕ με Intrakat για για συστήματα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης

Σύμβαση ΕΡΓΟΣΕ με Intrakat για για συστήματα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε €82,89 εκατ.
Share Copy Link
RE+D magazine
05.05.2022

Yπεγράφη η Σύμβαση του έργου που αφορά sτην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, και ETCS LEVEL 1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή καθώς και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σιδηροδρομικός Σταθμός Λατομείου - ΒΙΠΕ - Σιδηροδρομικός Σταθμός Βόλου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της αναδόχου Intrakat.

Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 82,89 εκατ.€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ενώ οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 36 μήνες, με στόχο την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής αναβαθμισμένης με ηλεκτροκίνησης το 2025.

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της  Ευρωπαϊκής Ένωσης,  από το ΕΣΠΑ 2014-2020,  στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και  σηματοδότησης με  ETCS στη γραμμή Λάρισα – Βόλος που προβλέπει το έργο,  αναβαθμίζει την ασφάλεια, τη μεταφορική ικανότητα του δικτύου και την καλύτερη εξυπηρέτηση και άνεση του επιβατικού κοινού. Ταυτόχρονα επιτυγχάνεται η ηλεκτροκίνητη διασύνδεση του τμήματος με τον ήδη ηλεκτροκινούμενο άξονα ΠΑΘΕ/Π, εξυπηρετώντας τον στόχο της ΕΡΓΟΣΕ για διαλειτουργικότητα των έργων που διαχειρίζεται, τα οποία έχουν ως τελικό στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναμόρφωση συνολικά του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Συγκεκριμένα, το έργο αφορά στην:

    Στην κατασκευή νέας παραλλαγής μονής Σ.Γ. κανονικού εύρους στο τμήμα από τη Χ.Θ. 49+184 (πριν από την είσοδο του Σ.Σ. Λατομείου) έως τη Χ.Θ. 59+677 (είσοδος Σ.Σ. Βόλου) προς αντικατάσταση της υπάρχουσας μη λειτουργούσας μετρικής γραμμής στο ίδιο τμήμα.
    Στην πλήρη κατασκευή του Συστήματος Ηλεκτροκίνησης που περιλαμβάνει: την Εναέρια Γραμμή Επαφής τύπου trolley για 25 kV, 50 Hz, τον Υ/Σ ισχύος έλξης Ριζόμυλου, το σύστημα Τηλεδιοίκησης – Τηλε-ελέγχου της ηλεκτροκίνησης (SCADA) και την ένταξή του στο υφιστάμενο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης.
    Στην κατασκευή σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1, baseline  3.
    Στην κατασκευή της δομημένης καλωδίωσης για την κάλυψη των τηλεπικοινωνιακών αναγκών κατά τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής.
    Στην ανακαίνιση – τακτοποίηση μέρους των γραμμών και αλλαγών στους Σ.Στ. Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου και Βελεστίνου.
    Στην ανακαίνιση κτιρίων στους Σ.Στ. Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου, Βελεστίνου, Λατομείου και Βόλου για την κατασκευή τεχνικών δωματίων.
    Στην κατασκευή νέας στάσης για επιβατική χρήση στη περιοχή της ΒΙΠΕ από τη Χ.Θ. 54+480 έως τη Χ.Θ. 54+600 της νέας παραλλαγής, για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων της ΒΙΠΕ.
    Στις φυτοτεχνικές εργασίες στη νέα παραλλαγή της ΣΓ από Σ.Σ. Λατομείου έως Σ.Σ. Βόλου.