Σύμβαση ΟΣΕΘ και Αττικό Μετρό για τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας
Σύμβαση ΟΣΕΘ και Αττικό Μετρό για τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας

Σύμβαση ΟΣΕΘ και Αττικό Μετρό για τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας

Αφορά στην ομαλή υλοποίηση του συνόλου των μελετών αλλά και των συνοδών έργων
Share Copy Link
RE+D magazine
27.04.2022

Έπεσαν οι υπογραφές στην Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) Α.Ε. και της Αττικό Μετρό με στόχο την ομαλή υλοποίηση του συνόλου των μελετών αλλά και των συνοδών έργων του Σταθμού Μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό σταθμό της Νέας Ελβετίας θα δημιουργηθεί συγκοινωνιακός κόμβος όπου εκτός από τον τερματικό σταθμό του Μετρό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ θα τερματίζουν λεωφορειακές γραμμές από την ευρύτερη Θεσσαλονίκη ενώ προβλέπεται και χώρος αναμονής για ταξί. Στην περιοχή - πλησίον της οδού Μ.Ψέλλου - εξετάζεται η κατασκευή χώρου στάθμευσης οχημάτων χωρητικότητας 500 θέσεων που θα είναι προσβάσιμο από την οδό Ψελλού, και από την οδό καθ. Ευρυγένη.

Η  συνεργασία των δύο φορέων αποσκοπεί στην προσεκτική αξιολόγηση, τον έλεγχο και στην τελική έγκριση σειράς μελετών για τα έργα εύρυθμης κυκλοφορίας, σύγχρονων προσβάσεων, άνετης εξυπηρέτησης και μετεπιβίβασης στον πολυτροπικό σταθμό που θα δημιουργηθεί σε κατάλληλους χώρους στην επέκταση της οδού Μιχ. Ψελλού.

Προβλέπεται, ακόμη, η εκπόνηση μελετών αρχιτεκτονικής αποκατάστασης, ώστε ο μετακινούμενος να χρησιμοποιεί με ασφάλεια και άνεση τους χώρους της περιοχής μόλις λειτουργήσει το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης. 

Σημειώνεται ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης ήδη έχει επίσης προγραμματίσει σειρά έργων για πολυθεματικό χώρο αναψυχής και άλλους κοινόχρηστους χώρους στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής πύλης της Θεσσαλονίκης.

Θα ακολουθήσει το σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ ΟΣΕΘ, Δήμου Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο την έναρξη της φάσης των έργων ολοκλήρωσης των χώρων.

Εκεί η έμφαση θα δοθεί στα περιβαλλοντικά, το ανάγλυφο, τα κυκλοφοριακά, τον φωτισμό και την ευρυθμία των προσβάσεων του τερματικού χώρου, τα σύνθετα γεωτεχνικά και υδραυλικά θέματα αλλά και τη μορφολογία που θα προσδώσει στο σταθμό μετεπιβίβασης Ι.Χ., λεωφορείων και μετρό, την εικόνα ενός σύγχρονου λειτουργικού χώρου βιώσιμων μετακινήσεων.