Θεσσαλονίκη: Εγκρίθηκε από την Μητροπολιτική Επιτροπή η περιφερειακή τάφρος
Θεσσαλονίκη: Εγκρίθηκε από την Μητροπολιτική Επιτροπή η περιφερειακή τάφρος

Θεσσαλονίκη: Εγκρίθηκε από την Μητροπολιτική Επιτροπή η περιφερειακή τάφρος

Ενισχύονται οι υφιστάμενες υποδομές κατά μήκος της περιφερειακής τάφρου Θεσσαλονίκης
Share Copy Link
RE+D magazine
18.07.2024

Συντήρηση και ενίσχυση των υφιστάμενων υποδομών κατά μήκος της περιφερειακής τάφρου Θεσσαλονίκης και κατασκευή νέων πρόσθετων έργων, που θα ενισχύσουν την προστασία της Θεσσαλονίκης από πλημμυρικά φαινόμενα και κατολισθήσεις, προβλέπει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που βρίσκεται σε διαβούλευση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και έλαβε σήμερα το «πράσινο φως» από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης.

Η περιφερειακή τάφρος είναι ένα τεχνητό ρέμα υπερτοπικής σημασίας που διαπερνά τρεις δήμους (Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας - Χορτιάτη) και έχει συνολικό μήκος 9 χιλιομέτρων. Η τάφρος συγκεντρώνει τα νερά των χειμάρρων και των αγωγών των ομβρίων υδάτων, τα οποία μεταφέρει στον Θερμαϊκό Κόλπο, στο σημείο δίπλα στη Σχολή Δικαστών. 

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που κατατέθηκε από το υπουργείο περιλαμβάνει είκοσι τεχνικά έργα, μεταξύ των οποίων η αντικατάσταση 11 γεφυρών και πεζογεφυρών εντός του αστικού ιστού ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων και των πεζών, οριοθετήσεις της τάφρου και των ρεμάτων που συμβάλλουν σε αυτήν, σταθεροποιήσεις πρανών, συντηρήσεις και καθαρισμοί, κατασκευή νέων αναχωμάτων όπου αυτά είναι απαραίτητα καθώς και τεχνικά έργα προστασίας από κατολισθήσεις. Οι παρεμβάσεις θα γίνουν σε μήκος 6 χιλιομέτρων.

Η Μητροπολιτική Επιτροπή γνωμοδότησε θετικά για το εν λόγω έργο, με τις 33 προϋποθέσεις που έχει θέσει ήδη η αρμόδια υπηρεσία, με έμφαση στην αποφυγή των ιρλανδικών διαβάσεων σε όλο το μήκος της περιφερειακής τάφρου και με επιπρόσθετο όρο την αποδοχή της πρότασης της Πρωτοβουλίας Κατοίκων Κρυονερίου Άνω Τούμπας για την αυστηρότερη οριοθέτηση του ρέματος, στο όριο των οδών Ιπποδρομίου και Πολυγνώτου, χωρίς να περιλαμβάνονται εντός της οριοθέτησης οι υφιστάμενες πολυκατοικίες.