Πρώτα στη λίστα ενδιαφέροντος βρίσκονται τα τουριστικά ακίνητα, τα οποία απορροφούν το 36% των προτιμήσεων και θεωρούνται οι μεγάλοι «κερδισμένοι» της επόμενης διετίας. Ακολουθούν τα καταστήματα σε κεντρικές εμπορικές πιάτσες με 30%, τα σύγχρονα γραφεία υψηλής ενεργειακής απόδοσης με 21% και οι αποθηκευτικοί χώροι με 13%.
Όσον αφορά τα κίνητρα των αγοραστών, το 43% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι η επένδυση και η ιδιόχρηση αποτελούν εξίσου σημαντικό παράγοντα, ενώ το 38% αναφέρει ότι οι αγοραστές στοχεύουν κυρίως σε ακίνητα επενδυτικού χαρακτήρα και το 19% προτιμά ακίνητα για ιδιόχρηση.
Στην αγορά γραφείων, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Στην πρωτεύουσα, το κέντρο, τα βόρεια και τα νότια προάστια μοιράζονται τις προτιμήσεις, ενώ στη συμπρωτεύουσα οι ανατολικές και δυτικές περιοχές κατέχουν ξεχωριστή δυναμική. Καθοριστικός παράγοντας αξίας παραμένει η τοποθεσία (49%), ακολουθούμενη από την ενεργειακή απόδοση και την πρόσβαση σε ΜΜΜ. Οι τιμές των γραφείων εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν ανοδική πορεία από το 48%, των συμμετεχόντων με μόλις ένα μικρό 5% να εκτιμά πτώση.
Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζουν και τα καταστήματα. Το κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνει πάνω από το μισό της ζήτησης, ενώ στα νότια προάστια της πρωτεύουσας και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα παρατηρείται σταθερή κινητικότητα. Οι τιμές καταγράφουν ισορροπία ανάμεσα σε ανοδικές και σταθεροποιητικές τάσεις.
Στους αποθηκευτικούς χώρους, η δυτική Αττική και η δυτική Θεσσαλονίκη πρωταγωνιστούν, ενισχυμένες από την ανάγκη για logistics και σύγχρονες υποδομές. Και εδώ, η τοποθεσία αναδεικνύεται ως βασικό κριτήριο (47%), ενώ η ενεργειακή απόδοση και η επιφάνεια ολοκληρώνουν το «τρίπτυχο αξίας». Παρά την αυξημένη ζήτηση, οι τιμές δείχνουν κυρίως σταθεροποιητικές τάσεις.
Όσον αφορά τις προβλέψεις μελλοντικής ζήτησης (2-3 έτη) η πλειονότητα των ειδικών (45%) προβλέπει ότι τα τουριστικά ακίνητα θα συνεχίσουν να συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, ακολουθούν τα καταστήματα σε κεντρικές εμπορικές πιάτσες (21%), οι αποθηκευτικοί χώροι (19%) και τα σύγχρονα γραφεία (15%).