Πιο συγκεκριμένα, ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Διακοπών, που διεξήχθη από την Ipsos Public Affairs, υπογραμμίζει ότι οι νεότεροι Αμερικανοί, ιδιαίτερα όσοι είναι ηλικίας 18-34 ετών, σχεδιάζουν ολοένα και περισσότερο ταξίδια εμπνευσμένα από προορισμούς που έχουν γίνει "viral" και είναι αρκετά δημοφιλή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η έρευνα δείχνει ότι το 47% των Αμερικανών ηλικίας 18-34 ετών αναφέρουν ότι τα ταξιδιωτικά τους σχέδια επηρεάζονται από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, το Instagram και το YouTube.
Επιπλέον, το 42% αυτής της ηλικιακής ομάδας απαντά ότι οι επιλογές διακοπών τους επηρεάζονται από πρόσφατες τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες. Αυτή η τάση υποδηλώνει μια αυξανόμενη σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης ψηφιακού περιεχομένου και των ταξιδιωτικών εμπειριών στον πραγματικό κόσμο.
Τα δεδομένα αποκαλύπτουν επίσης μια διαφορά φύλου στον τρόπο με τον οποίο τα μέσα ενημέρωσης επηρεάζουν τον προγραμματισμό ταξιδιών, με τους άνδρες να είναι πιο πιθανό από τις γυναίκες να επηρεάζονται από το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τις αναφορές στην ποπ κουλτούρα κατά την επιλογή ταξιδιωτικών προορισμών.
Αυτό υπογραμμίζει ότι η επιρροή των ψηφιακών πλατφορμών και των μέσων ψυχαγωγίας δεν είναι μόνο γενεαλογική αλλά και συμπεριφορική.
Ο δείκτης
Σημειώνεται ότι ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Διακοπών διεξάγεται ετησίως από το 2009 και ορίζει τις διακοπές ως ένα ταξίδι αναψυχής διάρκειας τουλάχιστον μίας εβδομάδας σε μια τοποθεσία 100 μίλια ή περισσότερο από τον τόπο κατοικίας. Η έρευνα του 2025 διεξήχθη με δείγμα 2.005 Αμερικανών ηλικίας 18 ετών και άνω, με διάστημα αξιοπιστίας +/- 2,7 ποσοστιαίων μονάδων.
Τα ευρήματα της έρευνας υπογραμμίζουν μια στροφή προς τα βιωματικά και ιστορικά ταξίδια, όπου οι προορισμοί που εμφανίζονται στο περιεχόμενο των μέσων ενημέρωσης γίνονται σημεία εστίασης για τα ταξιδιωτικά δρομολόγια. Καθώς το ψηφιακό περιεχόμενο συνεχίζει να διαμορφώνει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, η ταξιδιωτική βιομηχανία ίσως χρειαστεί να προσαρμοστεί σε αυτές τις εξελισσόμενες προτιμήσεις.