«Η επόμενη ημέρα για τον ελληνικό τουρισμό φαίνεται να διαγράφεται σε τόνους διαφοροποίησης, ποιότητας και βιωσιμότητας» τονίζει στο RED και τον Γιάννη Παπαδομαρκάκη ο Nikita Kapustkin, υπεύθυνος Ανάπτυξης της Hyatt για τη Νότια Ευρώπη «Και η Hyatt δείχνει έτοιμη να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτή τη νέα εποχή».
Η αλυσίδα πολυτελών ξενοδοχείων Hyatt επεκτείνει ενεργά την παρουσία της στην ελληνική αγορά, επενδύοντας χρόνο, ανθρώπινο δυναμικό και τεχνογνωσία, με στόχο να ενισχύσει το αποτύπωμά της σε πόλεις και νησιά της χώρας. Όπως αναφέρει ο Nikita Kapustkin, υπεύθυνος Ανάπτυξης της Hyatt για τη Νότια Ευρώπη, η στρατηγική της εταιρείας επικεντρώνεται όχι απλώς στην ποσοτική ανάπτυξη, αλλά στην ποιοτική ένταξη στην τοπική κοινότητα, με γνώμονα τη μακροχρόνια βιωσιμότητα και τη δημιουργία συνεργειών.
«Δεν ήρθαμε απλώς για να “επεκταθούμε”. Ήρθαμε για να ακούσουμε, να συνδεθούμε και να χτίσουμε σχέσεις», επισημαίνει ο Nikita Kapustkin, υπογραμμίζοντας τη σημασία της προσωπικής παρουσίας και της τοπικής δικτύωσης. Το ενδιαφέρον του ομίλου δεν περιορίζεται μόνο σε ήδη ανεπτυγμένες περιοχές, όπως η Μύκονος ή η Σαντορίνη, αλλά επεκτείνεται σε ανερχόμενους προορισμούς όπως η Πάρος, η Μήλος, η Κρήτη, η Πελοπόννησος και το Πόρτο Χέλι».
Η Hyatt διαθέτει ήδη δύο ξενοδοχεία στην Ελλάδα μέσω του Inclusive Collection – ένα στην Κέρκυρα και ένα στη Ζάκυνθο – και εξετάζει νέες δυνατότητες ανάπτυξης, τόσο σε θέρετρα όσο και σε αστικά περιβάλλοντα, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Ειδικό ενδιαφέρον αποδίδεται στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, όπου ο όμιλος εξετάζει είσοδο με υψηλών προδιαγραφών brands όπως τα Park Hyatt και Andaz.
Η ΚΡΗΤΗ
Η Κρήτη καταλαμβάνει ξεχωριστή θέση στη στρατηγική της εταιρείας. «Η Κρήτη προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες, ιδιαίτερα στον τομέα της πολυτελούς και βιώσιμης φιλοξενίας», δηλώνει ο Nikita, σημειώνοντας τις δυσκολίες προσβασιμότητας που αντιμετωπίζουν ορισμένες περιοχές του νησιού, αλλά και την τάση για υποδοχή digital nomads, κάτι που η Hyatt παρακολουθεί στενά. Με γνώμονα την παγκόσμια εμπειρία της, η εταιρεία προσφέρει πλέον λύσεις που συνδυάζουν τον τουρισμό αναψυχής με τις ανάγκες της σύγχρονης επαγγελματικής κινητικότητας.
Η καινοτομία αποτελεί πυλώνα της φιλοσοφίας της Hyatt. Η εφαρμογή World of Hyatt ενισχύθηκε με τεχνητή νοημοσύνη, επιτρέποντας στο χρήστη να κάνει φυσική αναζήτηση για υπηρεσίες, ενώ πολλά ξενοδοχεία του ομίλου λειτουργούν ήδη με ηλιακή ενέργεια. Παράλληλα, η εταιρεία προχωρά δυναμικά στον τομέα του branded residential, ενσωματώνοντας κατοικίες μέσα σε ξενοδοχειακά projects, με στόχο την παροχή υπηρεσιών ξενοδοχείου και για μόνιμους κατοίκους.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «WORLD OF CARE»
Σε επίπεδο περιβαλλοντικής και κοινωνικής ευθύνης, το πρόγραμμα «World of Care» αποτελεί το θεμέλιο λίθο της στρατηγικής ESG της Hyatt, με δεσμεύσεις για μείωση των απορριμμάτων τροφίμων κατά 50% έως το 2030, περιορισμό των πλαστικών και προσλήψεις από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Ήδη, η Hyatt έχει φτάσει τις 8.000 προσλήψεις σε αυτό το πλαίσιο, στοχεύοντας στις 10.000.
Η ελληνική αγορά, με τη δυναμική της και τις γεωστρατηγικές της ευκαιρίες, προσφέρει μοναδικές δυνατότητες. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αποτελούν εδραιωμένους κόμβους συνεδριακού τουρισμού, ενώ το project του Ελληνικού θεωρείται «πρωτοφανές» για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Η Hyatt ήδη διαθέτει ισχυρή παρουσία στην Αθήνα με το Grand Hyatt Athens, ένα ξενοδοχείο που λειτουργεί σχεδόν όλο τον χρόνο με υψηλή πληρότητα, εξυπηρετώντας τόσο τουρίστες όσο και επαγγελματίες ταξιδιώτες.
Η αλυσίδα παρακολουθεί στενά τις τάσεις στην ελληνική αγορά, από τον αναδυόμενο ρόλο των digital nomads στην Κρήτη, μέχρι τις προκλήσεις του ΝΟΚ στη Ριβιέρα. Δεν εστιάζει αποκλειστικά σε νέα έργα (greenfield), αλλά εξετάζει και μετατροπές ή συνεργασίες με υπάρχοντες ιδιοκτήτες, όπως έχει κάνει με επιτυχία στην Κέρκυρα και τη Χαλκιδική.
Η προσέγγιση της Hyatt είναι ισορροπημένη και ευέλικτη: brands προσαρμόζονται στα τοπικά δεδομένα, ενώ ταυτόχρονα διατηρείται η παγκόσμια ποιότητα και η ταυτότητα κάθε ξενοδοχείου. «Δεν θέλουμε να είμαστε οι μεγαλύτεροι. Θέλουμε να είμαστε οι σωστοί — στον σωστό τόπο, με τους σωστούς συνεργάτες, την κατάλληλη στιγμή», τονίζει ο Nikita, συμπυκνώνοντας το πνεύμα της Hyatt για «προσεκτική ανάπτυξη».
To brand portfolio της Hyatt περιλαμβάνει περισσότερα από 30 ξενοδοχειακά σήματα ανάλογα με το προφίλ του προορισμού και του ακινήτου από πολυτελή όπως τα Park Hyatt, Andaz, Alila, Miraval και Grand Hyatt τα μεσαίου-υψηλού budget Hyatt Regency, τα Hyatt Centric τα Thompson Hotels, τα Destination by Hyatt / Unbound Collection και τα soft brands με έμφαση στην τοπική ταυτότητα τα Dream Hotels, JDV by Hyatt (ιδανικά για μετατροπές boutique ξενοδοχείων), τα Hyatt Ziva, τα Breathless και Alua
Στο κομμάτι των εξυπηρετούμενων κατοικιών (BRANDED RESIDENCES) τα Hyatt Place, ιδανικά για αεροδρόμια, επαγγελματικά hubs ή περιοχές με digital nomads και τα Andaz Residences / Park Hyatt branded κατοικίες με ξενοδοχειακές υπηρεσίες, λύση που ενισχύει τη χρηματοδότηση σε mixed-use έργα.