Οι συνολικές σωρευτικές εκπομπές έφτασαν περίπου τους 800 εκατομμύρια τόνους το 2022 και αναμένεται να φτάσουν περίπου τους 1.750-2.000 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2050.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) έχει δεσμευτεί να επιτύχει το Fly Net Zero έως το 2050 και η στρατηγική για την επίτευξη αυτού του στόχου θα επιτευχθεί κυρίως βασιζόμενη στην παραγωγή "βιώσιμων καυσίμων" (SAF) και συνδυάζοντας την εξάλειψη των εκπομπών στην πηγή, καθώς και αντιστάθμιση μέσω της δέσμευσης άνθρακα.
Επομένως, υπάρχει επείγουσα ανάγκη να επιτευχθεί βαθιά απαλλαγή από Co2 στον κλάδο των αερομεταφορών.
Σύμφωνα με τους ειδικούς η μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη εγκαταστάσεων SAF είναι η ανάγκη ώστε να μειωθεί σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αεροπορίας και να μειωθεί η εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή καυσίμων αεριωθουμένων. Η αύξηση της παραγωγής SAF οδηγεί σε σημαντική μείωση των ειδικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε βάση κύκλου ζωής, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα οξείδια του θείου και του αζώτου, δεν εκπέμπονται απευθείας στην ατμόσφαιρα.
Έτσι, οι τεχνολογίες παραγωγής SAF έχουν σημαντικές δυνατότητες να επιτρέψουν τη μείωση των εκπομπών σε μεγάλη κλίμακα στον κλάδο των αερομεταφορών.
Βέβαια, απαιτούνται αρκετές πρωτοβουλίες και ευνοϊκοί κανονισμοί από τις χώρες για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη εγκαταστάσεων παραγωγής SAF μεγάλης κλίμακας παγκοσμίως. Η αεροπορική βιομηχανία σχεδιάζει επίσης να χρησιμοποιήσει φουτουριστικές καινοτομίες στο σχεδιασμό κινητήρων αεροσκαφών, οι οποίες θα επιτρέψουν στους κινητήρες να τροφοδοτούνται με 100% SAF μακροπρόθεσμα.