ΤΕΡΝΑ – REDEX αναλαμβάνουν την κατασκευή του πολυώροφου πάρκινγκ στο ΔΑΑ
ΤΕΡΝΑ – REDEX αναλαμβάνουν την κατασκευή του πολυώροφου πάρκινγκ στο ΔΑΑ

ΤΕΡΝΑ – REDEX αναλαμβάνουν την κατασκευή του πολυώροφου πάρκινγκ στο ΔΑΑ

Share Copy Link
RE+D magazine
08.04.2025

Η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – REDEX αναλαμβάνει την κατασκευή του πολυώροφου πάρκινγκ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» επικρατώντας στον σχετικό διαγωνισμό.

Η κοινοπραξία κέρδισε τον διαγωνισμό του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), με την αξία της σύμβασης να φτάνει τα €220 εκατ. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στα τέλη Νοεμβρίου και εκτός από την κοινοπραξία που επικράτησε, ενδιαφέρον είχε εκδηλώσει και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μetlen.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή του πολυώροφου πάρκινγκ στον τομέα του αεροδρομίου που σήμερα φιλοξενεί το πάρκινγκ μικρής διάρκειας, δίπλα στον τερματικό σταθμό του προαστιακού και του μετρό. Το νέο κτίριο θα διαθέτει επτά ορόφους και έναν υπόγειο χώρο, με συνολική δυνατότητα στάθμευσης 3.365 οχημάτων.

Η κοινοπραξία θα αναλάβει την κατασκευή ενός κτιρίου 98.000 τετραγωνικών μέτρων, με τους δύο πρώτους ορόφους να προορίζονται για leasing και άλλους χώρους για γραφεία και πλυντήρια οχημάτων. Οι υπόλοιποι πέντε όροφοι θα εξυπηρετούν στάθμευση οχημάτων για μικρή και μεγάλη διάρκεια, με υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, η κοινοπραξία θα αναλάβει την κατασκευή της βορειοδυτικής πίστας του αεροδρομίου, προσφέροντας 32 νέους χώρους στάθμευσης για αεροσκάφη τύπου C και δύο θέσεις για αεροσκάφη τύπου E. Η σύμβαση περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή των απαραίτητων τροχόδρομων, κτιρίου υπηρεσιών 4.860 τ.μ. και χώρων υποστήριξης εξοπλισμού εδάφους. Συνολικά, η ανάπτυξη θα καλύψει 260.000 τ.μ. και θα περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γεφυρών επιβίβασης (φυσούνες).

Ο ΔΑΑ έχει ανακοινώσει πρόγραμμα επέκτασης του αεροδρομίου, με προϋπολογισμό άνω του 1,17 δισ. ευρώ, που αναμένεται να αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 εκατ. σε 40 εκατ. επιβάτες ετησίως. Υπολογίζεται ότι το 50% των επενδύσεων θα ολοκληρωθεί έως το 2028, με το υπόλοιπο να υλοποιείται έως το 2032. Ωστόσο, εάν η ανάπτυξη του ΔΑΑ συνεχιστεί με θετικούς ρυθμούς, η επένδυση ενδέχεται να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί νωρίτερα.