Οι πολίτες θα μπορούν να συνομιλήσουν με τον «Ψηφιακό Βοηθό» τόσο από το κινητό τους τηλέφωνο, όσο και από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε ο «Ψηφιακός Βοηθός» να τους βοηθήσει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή.
Η αναζήτηση πραγματοποιείται στις -έως σήμερα- 1607 υπηρεσίες του gov.gr και τις 3270 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS».
Επισημαίνεται ότι το μοντέλο έχει συλλογιστική και απαντάει με βάση τα στοιχεία που καταχωρούνται. Λαμβάνει υπόψη την αρχική ερώτηση και διατηρεί στη μνήμη του τη συνομιλία κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη εμπειρία για κάθε χρήστη.
Να σημειωθεί ότι τα δεδομένα θα είναι όλα ανωνυμοποιημένα, σε περίπτωση μάλιστα που τα προσθέσει ο πολίτης το ίδιο το σύστημα θα τα σβήσει, η δε «συνομιλία» θα παραμένει για 20 μέρες. Η ΒΕΤΑ έκδοση θα είναι στον αέρα μέχρι να τεσταριστεί το σύστημα και να συγκεντρωθεί η απαραίτητη εμπειρία.
Το mAigov Beta παρέχει -αυτή τη στιγμή- τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό. O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία. Με στόχο να διασφαλιστεί μια καλή εμπειρία για τον τελικό χρήστη, αλλά και η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, ειδικά το πρώτο διάστημα όπου αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον, το σύστημα του mAigov περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής (queueing). Μόλις καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων εξυπηρετούμενων χρηστών, ο αμέσως επόμενος οδηγείται σε ουρά αναμονής μέχρι να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.
Να αναφέρουμε ότι το mAigov εγκαινιάζεται σε πιλοτική «Beta» λειτουργία, καθώς όπως συμβαίνει με όλες τις εφαρμογές ΤΝ τα υπολογιστικά συστήματα χρειάζονται χρόνο για να μαθαίνουν, ενώ συγχρόνως εξελίσσονται με βάση τα δεδομένα που εισάγουν οι χρήστες, οι οποίοι στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι πολίτες. H περίοδος αυτή επιτρέπει τη βελτίωση της εφαρμογής με βάση τις ανάγκες και την ανταπόκριση των χρηστών/ πολιτών.
Για την υλοποίηση του έργου έχουν αξιοποιηθεί πόροι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι οποίοι προβλέπονται για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Αφορούν σε σύμβαση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για cloud services, και την παρακολουθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ)
Ανάδοχος του έργου είναι ο ΟΤΕ με υπεργολάβους την Accenture και τη UBITECH η οποία έκανε την υλοποίηση, ενώ τεχνολογικός πάροχος είναι η Microsoft με την τεχνολογία Azure Open AI.
Το πρώτο chatbot του ελληνικού Δημοσίου σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικού νέφους και υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Microsoft (Microsoft Responsible AI Standard)
Ο ψηφιακός βοηθός αποτελεί το πρώτο και καθοριστικό βήμα της κυβέρνησης για τα στρατηγικά της σχέδια να γίνει πρωτοπόρος χώρα μελέτης και εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρακτικά να είναι η πρώτη χώρα, η οποία εισάγει την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (Generative AI) στο Δημόσιο και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.