Τεχνητή νοημοσύνη, κλιματική προσαρμογή και νέες ταξιδιωτικές τάσεις
Τεχνητή νοημοσύνη, κλιματική προσαρμογή και νέες ταξιδιωτικές τάσεις

Τεχνητή νοημοσύνη, κλιματική προσαρμογή και νέες ταξιδιωτικές τάσεις

Share Copy Link
RE+D magazine
18.11.2025

Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, η αξιοποίηση νέων πηγών δεδομένων και η αυξανόμενη αναζήτηση αυθεντικών εμπειριών βρέθηκαν στο επίκεντρο της εκδήλωσης «Ο Τουρισμός του Αύριο: Mapping Greek Tourism», που συνδιοργάνωσαν ο ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και η Marketing Greece στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia 2025.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση στελέχη και εκπρόσωποι του ελληνικού τουρισμού παρουσίασαν τις βασικές προκλήσεις και ευκαιρίες που διαμορφώνουν τον στρατηγικό μετασχηματισμό της χώρας ως τουριστικού προορισμού, αναδεικνύοντας τη σημασία της εξειδίκευσης του ανθρώπινου δυναμικού και της έγκαιρης προσαρμογής στις αλλαγές.

Σύμφωνα με τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του ΣΕΤΕ, Αλέξανδρο Θάνο, η τεχνολογική εξέλιξη είναι τόσο ραγδαία ώστε εργαλεία που σήμερα θεωρούνται απαραίτητα, λίγους μήνες μετά μπορεί να έχουν ξεπεραστεί. «Προσπαθώντας να ανιχνεύσουμε τις ανάγκες του τουρισμού του αύριο, έχουμε ξεχωρίσει δύο σημαντικά ζητήματα: την έλλειψη εξειδίκευσης στο ανθρώπινο δυναμικό και την ανάγκη των επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα», σημείωσε. Παράλληλα, επεσήμανε ότι ο ΣΕΤΕ εργάζεται συστηματικά για να προβλέψει τις τεχνολογικές εξελίξεις που επηρεάζουν τόσο την προβολή όσο και τη διαχείριση των προορισμών. Αν και η δυναμική του τουρισμού για το 2026 φαίνεται θετική, οι προκλήσεις —όπως ανέφερε— γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικές.

Στην ίδια κατεύθυνση, ο Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Άρης Ίκκος, παρουσίασε την ανάγκη για ανθεκτικότητα απέναντι στις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος από την κλιματική αλλαγή, τις διεθνείς αγορές, τις τεχνολογικές αλλαγές και τη συνεχή ανάπτυξη δεξιοτήτων. «Το ΙΝΣΕΤΕ συστηματοποιεί και διαχέει τη γνώση, δημιουργώντας εργαλεία που βοηθούν επιχειρήσεις και φορείς να προσαρμοστούν αποτελεσματικά στις εξελίξεις», σημείωσε κατά την ενότητα «Τουρισμός σε Εξέλιξη: Δεδομένα, Τεχνολογία, Ταλέντο και Ανθεκτικότητα».

Η συζήτηση ανέδειξε ότι ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται σε κομβικό σημείο. Με την τεχνητή νοημοσύνη να επηρεάζει κάθε στάδιο της ταξιδιωτικής εμπειρίας, την ανάγκη βιώσιμων πρακτικών να ενισχύεται και τα δεδομένα να αποτελούν πηγή στρατηγικού σχεδιασμού, οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν γρήγορα και έξυπνα. Το στοίχημα του «τουρισμού του αύριο» είναι πλέον σαφές: επένδυση στη γνώση, στην τεχνολογία και στο ανθρώπινο δυναμικό, ώστε η Ελλάδα να διατηρήσει και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της τα επόμενα χρόνια.