Την επόμενη εβδομάδα το πρώτο εργοτάξιο του Flyover
Την επόμενη εβδομάδα το πρώτο εργοτάξιο του Flyover

Την επόμενη εβδομάδα το πρώτο εργοτάξιο του Flyover

Share Copy Link
RE+D magazine
07.11.2023

Το πρώτο εργοτάξιο στην περιφερειακή οδό αναμένεται να εγκατασταθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας

Κατά την εκδήλωση επίσημης παρουσίασης του έργου ο αρμόδιος υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος, διατύπωσε την εκτίμηση ότι το έργο, προϋπολογισμού €378 εκατ. «δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να καθυστερήσει»., και διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν ελάχιστες κοπές δέντρων, από τις οποίες επηρεάζεται μόλις το 0,25% της συνολικής επιφάνειας του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου, ήτοι 82 στρέμματα. 

Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση επιβολής διοδίων στον νέο αυτοκινητόδρομο, ενώ γνωστοποίησε ότι, κατά το στάδιο των εργασιών, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα στον περιφερειακό δεν θα υπερβαίνει τα 60 χλμ/ ώρα. «Είναι προφανές ότι θα υπάρξει ταλαιπωρία ή καταρχάς αναστάτωση» είπε και πρόσθεσε ότι για να γίνει διαχείριση αυτής της νέας πραγματικότητας, μεταξύ άλλων θα ελεγχθεί η παράνομη στάθμευση στις βασικές εγκάρσιες αρτηρίες που περνούν μέσα από πόλη.

Ο κ.Ταχιάος υποστήριξε ότι αν το fly over δεν γίνει τώρα, σε τρία χρόνια από σήμερα «θα παρακαλάμε για αυτό και θα έχουμε τις χειρότερες κυκλοφοριακές συνθήκες που μπορούμε να φανταστούμε». Πρόσθεσε ότι τα πρώτα τέσσερα χρόνια ο ανάδοχος (κοινοπραξία ΑΒΑΞ- Mytilineos), οφείλει να κατασκευάσει το έργο και τα υπόλοιπα 26 έτη θα πρέπει να το συντηρεί και να λειτουργεί την οδό.

«Εν προκειμένω δεν έχουμε μια κλασική εργολαβία, αλλά (την κοινοπραξία ως) έναν συνεταίρο, όπως συνέταιροί μας είναι και οι τράπεζες. Δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση καθυστέρησης, δεν μας το επιτρέπουν τράπεζες και σύμβαση» είπε και πρόσθεσε πως έχει πολύ μεγάλη σημασία να συμπράξουν όλοι στην επιτυχία έργου, ώστε να μη ζημιωθεί το Δημόσιο.

Επισήμανε ότι το 35%-40% της κίνησης θα εκτρέπεται στο flyover, οτι η σημερινή χωρητικότητα της περιφερειακής θα διπλασιαστεί και ότι θα υπάρξει μείωση ηχορύπανσης (γιατί θα τοποθετηθούν παντού ηχοπετάσματα) και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (καθώς στον σημερινό δρόμο το μεγάλο πρόβλημα είναι οι μεγάλες κλίσεις, που αναγκάζουν τα βαρέα οχήματα να επιβραδύνουν).

Ο κ.Ταχιάος επισήμανε ακόμα ότι ο δρόμος θα αρχίσει σταδιακά να υψώνεται στην περιοχή των νοσοκομείων, αρχικά επί τοιχίων και στη συνέχεια με χαρακτηριστικά υπερυψωμένης λεωφόρου (Κόμβος 5), ενώ παρουσίασε αναλυτικά τη διαδρομή της οδού μέχρι τον Κόμβο 10 προς Κωνσταντινουπολίτικα, όπου θα αρχίσει να «κατηφορίζει» προς την εκεί σήραγγα. Υποστήριξε δε, ότι το fly over δεν πλησιάζει στα Κωνσταντινοπολίτικα, αφού «προσγειώνεται» πριν από τη σήραγγα, ενώ δεν επηρεάζονται παρακείμενες ιδιοκτησίες, ούτε θα διέρχεται κοντά από μπαλκόνια, όπως έχει ακουστεί. Αναφέρθηκε δε και στον κόμβο 11Α, ο οποίος θα είναι ο συνδετήριος δρόμος προς Θέρμη, Νέα Ραιδεστό και Χαλκιδική.