Το σχέδιο σύμφωνα με τον κ. Τέμπο βασίζεται σε τρεις αλληλένδετους άξονες: τη χρηματοοικονομική εξυγίανση, τη διασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας με ενίσχυση της φυσικής παρουσίας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Όπως ανέφερε, η βελτιστοποίηση του δικτύου στοχεύει στον εξορθολογισμό ενός δομικά μη βιώσιμου μοντέλου, με ταυτόχρονη πρόβλεψη εναλλακτικών λύσεων εξυπηρέτησης πριν από κάθε αλλαγή.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό των ΕΛΤΑ, η φυσική παρουσία του οργανισμού ενισχύεται μέσα από ένα πολυκαναλικό δίκτυο που περιλαμβάνει ιδιόκτητα καταστήματα, συνεργαζόμενα πρακτορεία, σημεία παραλαβής και παράδοσης, έξυπνες θυρίδες και ενισχυμένη κατ’ οίκον εξυπηρέτηση. Ήδη περισσότεροι από 1.300 ταχυδρόμοι έχουν εξοπλιστεί με tablets και φορητούς εκτυπωτές, ενώ έχει ανανεωθεί το 25% του στόλου οχημάτων με νέα αγροτικά, ηλεκτρικά δίκυκλα και βαρέα οχήματα.
Παράλληλα, ο κ. Τέμπος αναφέρθηκε στις στρατηγικές συνεργασίες των ΕΛΤΑ με διεθνείς εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon και η Temu, καθώς και στη συνένωση ΕΛΤΑ – ΕΛΤΑ Courier στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου 2025–2027. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη συστηματική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ, που περιλαμβάνει περίπου 80 ακίνητα σε όλη τη χώρα, με στόχο τη δημιουργία πόρων που επανεπενδύονται σε υποδομές, ψηφιακά συστήματα και υπηρεσίες.
Αναφερόμενος στη συνολική εικόνα του χαρτοφυλακίου του Υπερταμείου, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παπαχρήστου σημείωσε ότι το 2015 μόλις τρεις εταιρείες ήταν κερδοφόρες, με σωρευτικές ζημίες €176 εκατ. ενώ το 2024 οκτώ από τις δέκα θυγατρικές κατέγραψαν κερδοφορία, με συνολικό θετικό αποτέλεσμα €100 εκατ. Παράλληλα, τ το Υπερταμείο Όσον αφορά στη συνολική εικόνα του χαρτοφυλακίου το Υπερταμείο έχει αποδώσει σωρευτικά στο Ελληνικό Δημόσιο την περίοδο 2017–2025 μερίσματα ύψους €279,8 εκατ. τα οποία αξιοποιήθηκαν για την απομείωση του δημόσιου χρέους και τη χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ποσοστό 50% και 50% αντίστοιχα βάσει μνημονίου 2015)