Αλλά ο βαθμός στον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τους εργαζόμενους στο μέλλον είναι ένα θέμα ανοικτό προς συζήτηση. Η πρόσφατα συσταθείσα Κοινοπραξία AI-Enabled ICT Workforce στην οποία συμμετέχουν κολοσσοί της Πληροφορικής δημοσίευσε την πρώτη της έκθεση, με τίτλο «The Transformational Opportunity of AI on ICT Jobs», η οποία αποκαλύπτει ότι το 92% των θέσεων εργασίας στον τομέα της πληροφορικής θα μετασχηματιστεί λίγο ή πολύ, λόγω της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη.
Ειδικότερα, η μελέτη υποστηρίζει ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές θα παρατηρηθούν σε θέσεις εργασίας μεσαίου επιπέδου (40%) και αρχικού επιπέδου (37%), καθώς ορισμένες δεξιότητες και ικανότητες γίνονται περισσότερο ή λιγότερο σχετικές. Η ηθική της τεχνητής νοημοσύνης, η υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη, η ταχεία μηχανική, η παιδεία τεχνητής νοημοσύνης και η αρχιτεκτονική μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) αναμένεται να αποκτήσουν σημασία σε αυτή τη νέα εποχή, ενώ η παραδοσιακή διαχείριση δεδομένων, η δημιουργία περιεχομένου, η συντήρηση τεκμηρίωσης, ο βασικός προγραμματισμός και οι γλώσσες και οι ερευνητικές πληροφορίες θα γίνουν λιγότερο απαραίτητες.
Γι' αυτό, αναφέρει η έκθεση, απαιτούνται κρίσιμες δεξιότητες για όλες τις θέσεις εργασίας πληροφορικής και αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η κοινοπραξία επιδιώκει να δώσει στους εργαζομένους τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους.
Αυτή η ολοκληρωμένη ανάλυση παρέχει πληροφορίες για τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στις τεχνολογικές θέσεις εργασίας, καθώς η κοινοπραξία AI-Enabled ICT Workforce αποτελείται από μερικά από τα κορυφαία ονόματα του κλάδου -- Cisco, Accenture, Eightfold, Google, IBM, Indeed, Intel, Microsoft και SAP -- και παρέχει συμβουλές μεταξύ άλλων από την Αμερικανική Ομοσπονδία Εργασίας, την Ομοσπονδία Βιομηχανικών Οργανισμών (AFL-CIO), την Ευρωπαϊκή Ένωση Επαγγελματικής Κατάρτισης (EVTA), την Ακαδημία Khan και την SMEunited.
Για τις ανάγκες της έκθεσης, η κοινοπραξία εξέτασε τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης σε 47 θέσεις εργασίας στον τομέα της πληροφορικής σε επτά ομάδες εργασίας: επιχειρήσεις και διαχείριση, κυβερνοασφάλεια, επιστήμη δεδομένων, σχεδιασμός και εμπειρία χρήστη, υποδομή και λειτουργίες, ανάπτυξη λογισμικού και δοκιμές και διασφάλιση ποιότητας.