Η πρωτοβουλία «Route 2025» είχε ανακοινωθεί για πρώτη φορά το 2019, όταν ο ΔΑΑ δεσμεύτηκε να μηδενίσει τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές άνθρακα έως το 2025 – έναν στόχο που τότε θεωρήθηκε από πολλούς στον κλάδο εξαιρετικά φιλόδοξος. Σήμερα, έξι χρόνια μετά, η δέσμευση αυτή έχει μετατραπεί σε απτό αποτέλεσμα, μέσα από ένα πολυετές επενδυτικό πρόγραμμα που βασίστηκε στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τον εξηλεκτρισμό και την ενεργειακή αναβάθμιση των υποδομών.
Η επιτυχία του εγχειρήματος στηρίχθηκε σε τρεις βασικούς πυλώνες. Ο πρώτος αφορά την πλήρη ηλεκτροκίνηση του στόλου οχημάτων του αεροδρομίου. Συνολικά, 61 συμβατικά οχήματα αντικαταστάθηκαν από ηλεκτρικά, ενώ παράλληλα αναπτύχθηκε νέο εκτεταμένο δίκτυο φορτιστών, καλύπτοντας τις λειτουργικές ανάγκες του αεροδρομίου.
Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τη δραστική επέκταση του φωτοβολταϊκού πάρκου του ΔΑΑ σε δύο φάσεις. Το πρώτο φωτοβολταϊκό πάρκο, ισχύος 16 MWp, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2023, καλύπτει ήδη περίπου το 45% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας του αεροδρομίου. Το δεύτερο πάρκο, ισχύος 35,5 MWp, τίθεται σε πλήρη λειτουργία τον Σεπτέμβριο του 2025 και συνοδεύεται από σύστημα αποθήκευσης ενέργειας (BESS) 82 MWh. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σταθμό αυτοπαραγωγής ενέργειας εντός αεροδρομίου στην Ευρώπη.
Ο τρίτος πυλώνας αφορά την πλήρη κατάργηση του φυσικού αερίου. Οι υφιστάμενοι λέβητες αντικαθίστανται από αντλίες θερμότητας υψηλής θερμοκρασίας, στο πλαίσιο ενός εκτεταμένου έργου ενεργειακής αναβάθμισης που αφορά το σύνολο των κτιριακών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου.
Με την ολοκλήρωση του Route 2025, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αναδεικνύεται σε πρότυπο για τον ευρωπαϊκό αεροπορικό κλάδο, αποδεικνύοντας ότι η μετάβαση σε μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα μπορεί να επιτευχθεί με συνδυασμό μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, τεχνολογικής καινοτομίας και στοχευμένων επενδύσεων.
Η πρωτοβουλία ενισχύει παράλληλα το διεθνές προφίλ της Αθήνας ως βιώσιμου κόμβου αερομεταφορών και δημιουργεί ένα νέο σημείο αναφοράς για το μέλλον των αεροδρομίων στην Ευρώπη.