Το καλοκαίρι του 2027 παραδίδεται το τμήμα Μπράλος - Άμφισσα
Το καλοκαίρι του 2027 παραδίδεται το τμήμα Μπράλος - Άμφισσα

Το καλοκαίρι του 2027 παραδίδεται το τμήμα Μπράλος - Άμφισσα

RE+D magazine
11.12.2023

Σε εξέλιξη βρίσκεται ένα σημαντικό έργο της Κεντρικής Ελλάδας ο δρόμος Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και ιδιαίτερα το τμήμα Μπράλος προς Άμφισσα που αποτελεί το βασικό, αλλά συγχρόνως και το πιο δύσκολο τμήμα καθώς διέρχεται τον ορεινό όγκο, όπου ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες τα προβλήματα γίνονται αξεπέραστα.

Το τμήμα από τον Μπράλο μέχρι την Άμφισσα έχει έναν ορίζοντα κατασκευής μέχρι το καλοκαίρι του 2027, ενώ στην πρόσφατη επίσκεψη του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε τους ανάδοχους να το επισπεύσουν έτσι ώστε να παραδοθεί στις αρχές της άνοιξης το 2027. Το έργο χρηματοδοτείται από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027 και είναι από τα πρώτα οδικά έργα που εντάσσονται στη νέα προγραμματική περίοδο.

Το έργο

Το οδικό έργο Μπράλλος - Άμφισσα, είναι ένα από τα τρία μεγάλα έργα που ο Όμιλος ΑΒΑΞ υπέγραψε μέσα στο 2023 και έχουν εισέλθει στη φάση της κατασκευής. 
Η οδός Μπράλλος - Άμφισσα έχει καταταχθεί από το 1996 στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο και έχει τέσσερα διακριτά τμήματα. Τα δυο περιλαμβάνονται στην συγκεκριμένη εργολαβία, το τρίτο έχει κατασκευαστεί και ακόμη ένα αποτελεί ξεχωριστή εργολαβία που η κατασκευή του έχει ξεκινήσει.

1ο Υποτμήμα: Μπράλος - Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 - Χ.Θ. 7+300) ξεκινά από τον Μπράλο και φτάνει μέχρι την αρχή της παράκαμψης της Γραβιάς και έχει μήκος 7,3 χιλιόμετρα.

2ο Υποτμήμα: Η παράκαμψη της Γραβιάς (Χ.Θ. 7+300 - Χ.Θ. 9+300) μήκους 2 χιλιομέτρων που έχει κατασκευαστεί.

3ο Υποτμήμα: Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει ξεκινήσει με διαφορετική εργολαβία.

4ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) - Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 - Χ.Θ. 30+700). Είναι το τελευταίο τμήμα των περίπου 17 χλμ, ενταγμένο σε αυτή την εργολαβία και αρχίζει από τον ισόπεδο κόμβο των Μεταλλείων Βωξίτη και φτάνει μέχρι την Άμφισσα. Στο τμήμα αυτό προβλέπονται να κατασκευαστούν δύο σήραγγες η μεν μία μήκους 2.225 m και η δεύτερη 2.485 μέτρων, ενώ μελετάτε οι σήραγγες να γίνουν δίδυμες για λόγους ασφαλείας. 

Θα κατασκευαστεί ένας μεγάλος αριθμός από ισόπεδους κόμβους, 7 γέφυρες αλλά και ένα δίκτυο παράλληλων και κάθετων δρόμων για τη σύνδεση του υφιστάμενου δικτύου. 

Περιλαμβάνει ακόμη εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα), εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης, εργασίες ασφάλισης και σήμανσης, εργασίες οδοφωτισμού και σηράγγων και λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης.