«Οι καταστροφές στις σιδηροδρομικές υποδομές που άφησαν πίσω τους οι διαδοχικές κακοκαιρίες των προηγούμενων μηνών στη Θεσσαλία, δημιούργησαν νέα δεδομένα και προτεραιότητες για την ταχύτερη δυνατή ανάταξη του, αλλά δεν άλλαξαν την εθνική στρατηγική επιδίωξη», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, υπογραμμίζοντας: «Η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου, παραμένει το κλειδί της ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών. Μέσω αυτής θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την αναγκαία αναπτυξιακή ώθηση στην εθνική οικονομία».
Ο κ. Παληός, επεσήμανε, ότι το στελεχιακό δυναμικό της ΕΡΓΟΣΕ εργάζεται ακούραστα για την άρτια εκτέλεση όλων των συμβασιοποιημένων έργων που αφορούν σε εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕΠ, όπως:
· Η νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη – Ρίο και η αναβάθμιση συστημάτων στη σήραγγα Παναγοπούλας
· Η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης/τηλεδιοίκησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη
· Η αναβάθμιση της γραμμής Πολύκαστρο – Ειδομένη
· Η νέα γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός
· Η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Ισθμού-Λουτρακίου
Η νέα σιδηροδρομική στάση στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας
· Η β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών
· Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή Σεπολίων
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, τόνισε ακόμη, ότι έχουν ήδη ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης για ένα επίσης σημαντικό σιδηροδρομικό έργο, που αφορά στην ολοκλήρωση εγκατάστασης του συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού άξονα.
Συγκεκριμένα, το προς δημοπράτηση έργο, θα αφορά στα υπολειπόμενα τμήματα:
· Κιάτο – Ρίο
· Τιθορέα – Δομοκός
· Θεσσαλονίκη – Ειδομένη
και στους κύριους κλάδους του ΠΑΘΕΠ:
· Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και
· Λάρισα – Βόλος
Ο κ. Παληός, υπογράμμισε τέλος, ότι η ανάπτυξη σιδηροδρομικών υποδομών, που είναι σημαντικές για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, όπως είναι τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, παραμένει στο επίκεντρο του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ.
«Τα κομβικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, που θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές -λιμάνια, αεροδρόμια, εμπορευματικούς σταθμούς και βιομηχανικές περιοχές- με το σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουν ειδικό βάρος, καθώς ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη και εξυπηρετούν την ευρωπαϊκή πολιτική για τη βιώσιμη κινητικότητα».