Παράλληλα, οκτώ μήνες μετά από την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής αναμένεται να παραδοθεί η επέκταση της Καλαμαριάς (πέντε σταθμοί) και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης θα κινούνται 33 συρμοί.
Το άλλο μεγάλο έργο της Θεσσαλονίκης, το fly over, εκτιμάται ότι θα παραδοθεί τον Μάιο του 2027 και δεν πρόκειται να επιβληθούν διόδια για τη χρήση του.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ θα έχει στις αρμοδιότητες της τη λειτουργία του Fly Over, το οποίο θα απορροφήσει σημαντικό όγκο οχημάτων σε ημερήσια βάση, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν παρουσιαστεί ιδιαίτερα προβλήματα για την τουριστική κίνηση στην Κεντρική Μακεδονία εξαιτίας της κατασκευής του.
Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα δημοπρατηθεί η σύνδεση της 6ης προβλήτας του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με το σιδηροδρομικό δίκτυο, με την κατασκευή διπλής γέφυρας, προκειμένου τα τρένα να εισέρχονται στο λιμάνι επί υποστυλωμάτων και να καταργηθούν οι σιδηροδρομικές γραμμές επάνω στους δρόμους της περιοχής.