Η έρευνα που έγινε σε 500 Αμερικανούς ταξιδιώτες, επισημαίνει αρκετές σημαντικές αλλαγές στον τουριστικό κλάδο για το 2026.
Οπως αναφέρει η ευελιξία είναι πλέον βασική απαίτηση των ταξιδιωτών. Σχεδόν το ήμισυ των ταξιδιωτών (48,8%) αναμένει πλήρη ελευθερία για ακύρωση ή αλλαγή των σχεδίων τους, με μόλις το 5,8% να δηλώνει ότι είναι διατεθειμένο να κλείσει διακοπές με μη επιστρέψιμη τιμή. Παράλληλα, η εμπιστοσύνη στις παραδοσιακές μάρκες αντικαθίσταται από τη δύναμη των κριτικών. Το 65% των ταξιδιωτών αναφέρει πως δεν θα κλείσει μια διαμονή χωρίς πρώτα να διαβάσει τις κριτικές, με περισσότερους από τους μισούς να υπογραμμίζουν πως οι κριτικές είναι ο βασικός παράγοντας στην επιλογή καταλύματος.
Η Γαστρονομία ευεξία και πολιτισμός καθορίζουν τον προορισμό
Σύμφωνα με την έρευνα οι γαστρονομικές και πολιτιστικές εμπειρίες είναι καθοριστικοί παράγοντες στην επιλογή του προορισμού. Σχεδόν το 80% των ταξιδιωτών θεωρούν τη γεύση ως σημαντικό ή πολύ σημαντικό παράγοντα στην επιλογή του προορισμού, με το street food και τις μοναδικές τοπικές προσφορές να κατατάσσονται στις κορυφαίες επιλογές. Την ίδια ώρα ο τουρισμός γύρω από την μουσική συνεχίζει να κινείται ανοδικά. Περισσότεροι από το 72% των ταξιδιωτών έχουν ταξιδέψει ή είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν για συναυλίες ή φεστιβάλ, υπογραμμίζοντας τη σημαντικότητα του μουσικού τουρισμού. Ωστόσο, και η ευεξία με τις υπηρεσίες ομορφιάς, όπως σπα, διαλογισμός και γυμναστική, αναδεικνύονται ως καίρια χαρακτηριστικά των τουριστικών προτιμήσεων. Το 55% των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι είναι ανοιχτοί να συμμετέχουν σε τέτοιου είδους θεραπείες κάνοντάς τα έναν βασικό πυλώνα της ταξιδιωτικής εμπειρίας.
Επιταχύνεται η Χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης
Η χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τον σχεδιασμό ταξιδιών αυξάνεται ραγδαία. Το 83% των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει ή ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν εργαλεία AI για τον σχεδιασμό του ταξιδιού τους, κάτι που υπογραμμίζει την αλλαγή στον τρόπο ανακάλυψης και απόφασης των ταξιδιωτικών επιλογών. Επίσης, οι αυξανόμενες τιμές των ταξιδιών ωθούν τους ταξιδιώτες να μειώσουν τη διάρκεια των ταξιδιών τους, να περιορίσουν τα έξοδα σε φαγητό και δραστηριότητες, ενώ αναζητούν διαφάνεια στην αξία των προσφορών. Η προσιτότητα παραμένει καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή του ταξιδιού.
Οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να προτιμούν τις απευθείας κρατήσεις μέσω των ιστοσελίδων των ξενοδοχείων και των καναλιών των brands. Η άμεση κράτηση κερδίζει έδαφος, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν μεγαλύτερη αξία, εξατομικευμένες εμπειρίες και αξιόπιστες πληροφορίες για τις διαμονές τους.