Πιο συγκεκριμένα, τα σχήματα που ρίχνονται στη "μάχη" για το μεγάλο αυτό οδικό έργο μήκους 157 χλμ είναι οι: ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Μυτιληναίος, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και AVAX-Egis-Meridiam.
Η τριχοτόμηση του έργου είχε ξεκινήσει να σχεδιάζεται από την προηγούμενη κυβέρνηση και υλοποιήθηκε από την παρούσα καθώς κρίθηκε ως η ασφαλέστερη επιλογή για να χρηματοδοτηθεί ένα έργο – μαμούθ άνω των 2,5 δισ. και συνολικού μήκους περίπου 300 χιλιομέτρων.
Ήδη στο σπονδυλωτό σχεδιασμό για τη δημιουργία του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης έχει συμβασιοποιηθεί το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού €290 εκατ. που θα κατασκευαστεί ως ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Intrakat.
Παράλληλα, έχει συμβασιοποιηθεί το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος 14,5 χλμ., προϋπολογισμού €169 εκατ. το οποίο θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο (με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και τον κρατικό προϋπολογισμό) με ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ.