Το έργο αφορά στο τμήμα του ΒΟΑΚ από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι, μήκους 22,5 χλμ., προϋπολογισμού €290 εκατ. εκ των οποίων τα €90 εκατ. θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Πρόκειται για το ένα από τα τρία τμήματα του βόρειου άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) που πραγματοποιείται μέσω ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις-Intrakat με διάρκεια σύμβασης στα 30 χρόνια.
Το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως Χερσόνησο Ηρακλείου μήκους 157 χλμ. γίνεται μέσω σύμβασης παραχώρησης με την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών να έχει οριστεί για τις 8 Μαΐου. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ από τα οποία τα 600 εκατ. ευρώ έχουν δεσμευτεί από το νέο ΕΣΠΑ και τα 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο μεγάλο αυτό έργο έχει ενταχθεί και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση.
Το τρίτο και μικρότερο τμήμα το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, 14,5 χιλιομέτρων έχει ήδη ξεκινήσει και κατασκευάζεται από την Άκτωρ ως δημόσιο έργο με προϋπολογισμό 169 εκ. ευρώ .
Ο συνολικός προϋπολογισμός του ΒΟΑΚ, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ.
Συνολικά, στην Κρήτη σήμερα υλοποιούνται 30 έργα υποδομής με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 3,6 δισ. ευρώ, τα οποία πέρα του ΒΟΑΚ αφορούν:
- Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το δεύτερο μεγαλύτερο Διεθνές αεροδρόμιο μετά το “Ελευθέριος Βενιζέλος” στην Ελλάδα.
- Μία σειρά υδραυλικών έργων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, αλλά και την αντιπλημμυρική προστασία.
- Μία σειρά έργων οδικής ασφάλειας κατά μήκος του υπάρχοντος ΒΟΑΚ, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας.
Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ και Γεν. Δ/ντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είναι εκ των αρχικών μετόχων, κ. Εμμανουήλ Μουστάκας και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ, κ. Γιώργος Συριανός.