Υπεγράφη η σύμβαση για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής. Ξεκινούν τα έργα
Υπεγράφη η σύμβαση για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής. Ξεκινούν τα έργα

Υπεγράφη η σύμβαση για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής. Ξεκινούν τα έργα

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε €95.742.101,92 χωρίς ΦΠΑ.
RE+D magazine
22.12.2023

"Επεσαν" οι υπογραφές μεταξύ της εταιρείας ΜΕΤΚΑ (του ομίλου Μυτιληναίου) και του Οργανισμού Σιδηροδρομικών Εταιριών (ΟΣΕ), στο πλαίσιο αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας.

Το κόστος του έργου για την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου στη Δυτική Αττική ανέρχεται στο ποσό των 95.742.101,92 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με εκτίμηση αναθεώρησης 5.331.885,23 ευρώ και διάρκεια υλοποίησης τους 24 μήνες.

Το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο. Επίσης, η νέα γραμμή θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το έργο

Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, πάνω στον άξονα της μετρικής γραμμής των ΣΠΑΠ. Η γραμμή θα εξυπηρετεί τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων εγκαταστάσεων.

Περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϋ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου (ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων).

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).

Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.

.