Zημίες προ φόρων €149,8 εκατ. για την ΔΕΗ το 2021
Zημίες προ φόρων €149,8 εκατ. για την ΔΕΗ το 2021

Zημίες προ φόρων €149,8 εκατ. για την ΔΕΗ το 2021

Στα 800 εκατ. το πακέτο στήριξης των καταναλωτών
RE+D magazine
06.04.2022

Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) σε επαναλαμβανόμενη βάση ύψους 871,7 εκατ. ευρώ για το 2021 ανακοίνωσε η ΔΕΗ έναντι 865,1 εκατ. ευρώ το 2020.

Ειδικότερα για το δ΄ τρίμηνο του 2021, το EBITDA σε επαναλαμβανόμενη βάση διαμορφώθηκε σε 245,2 εκατ. ευρώ έναντι 169,1 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου τριμήνου του 2020.

Οι αυξημένες δαπάνες λόγω της ανόδου των τιμών φυσικού αερίου και δικαιωμάτων εκπομπών CO2 και συνακόλουθα και των τιμών της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, επηρέασαν αρνητικά την λειτουργική κερδοφορία της δραστηριότητας της Εμπορίας. Αυτή η αρνητική επίπτωση αντισταθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση του μέσου εσόδου καθώς και από την βελτίωση του περιθωρίου κέρδους της Παραγωγής, το οποίο συνέβαλε στην στήριξη των πελατών.

Στην δραστηριότητα της Παραγωγής και της Εμπορίας, θετικά επέδρασε και η διενέργεια πράξεων για την αντιστάθμιση του κινδύνου της διακύμανσης των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, και δικαιωμάτων εκπομπής CO2.

Tα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες 18,4 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 19,5 εκατ. ευρώ το 2020. Αντίστοιχα για το δ’ τρίμηνο του 2021 τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 23,8 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 6,7 εκατ. ευρώ το δ’ τρίμηνο 2020.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Α.Ε. Γεώργιος Στάσσης δήλωσε:

«Το 2021 ήταν μια χρονιά σημαντικών οροσήμων για τη ΔΕΗ. Επανήλθαμε στις αγορές κεφαλαίου για πρώτη φορά μετά το 2014, προχωρήσαμε στην έναρξη της δραστηριότητάς μας στην ηλεκτροκίνηση με τη ΔΕΗ Blue, συμφωνήσαμε την πώληση του 49% της συμμετοχής της ΔΕΗ στο ΔΕΔΔΗΕ, προχωρήσαμε στην επιτυχή αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Εταιρείας, λάβαμε μια ακόμα αναβάθμιση πιστοληπτικής ικανότητας από την S&P, ενώ επίσης σημειώσαμε περαιτέρω πρόοδο στις πρακτικές Εταιρικής Διακυβέρνησης.

Η πρόσφατη γεωπολιτική κρίση, έφερε την Ευρώπη και την χώρα μας σε μία πρωτόγνωρη ενεργειακή κρίση, που όμοιά της δεν έχει παρουσιασθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Η ΔΕΗ, από την μία οφείλει να συνεχίζει τις απαραίτητες επενδύσεις σε ΑΠΕ και δίκτυα που θα βοηθήσουν την ενεργειακή μετάβαση της χώρας, και από την άλλη οφείλει να στηρίζει τους πελάτες, στο μέτρο των δυνατοτήτων της, αξιοποιώντας την καθετοποιημένη της θέση.

Παρά τη μεταβλητότητα στις αγορές εμπορευμάτων κατά το 2021, καταφέραμε να καταγράψουμε ανθεκτικές επιδόσεις λόγω της καθετοποίησης των δραστηριοτήτων μας καθώς και τη διενέργεια hedging. Σταθεροποιήσαμε την λειτουργική μας κερδοφορία με την επίτευξη EBITDA σε επαναλαμβανόμενη βάση σύμφωνα με το στόχο που είχαμε θέσει. Ταυτόχρονα, ως ο μεγαλύτερος προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα, καταφέραμε να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας απορροφώντας, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, ένα σημαντικό μέρος των αυξήσεων των τιμών που οφείλονται στην συνεχιζόμενη παγκόσμια ενεργειακή κρίση.

Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε την πρόοδο στο Επιχειρηματικό μας Σχέδιο, με ιδιαίτερη έμφαση τις ΑΠΕ, και την στήριξη των πελατών μας. Η τρέχουσα ενεργειακή κρίση καταδεικνύει την αναγκαιότητα υλοποίησης έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας το συντομότερο δυνατόν, προκειμένου η χώρα να απεξαρτηθεί γρηγορότερα από τα ορυκτά καύσιμα και τις εισαγόμενες κρίσεις.

Για το 2022, και παρά το γεγονός ότι το εξωτερικό περιβάλλον παραμένει ευμετάβλητο, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε τις επενδύσεις σε ΑΠΕ και δίκτυα στηρίζοντας παράλληλα τους πελάτες μας, διατηρώντας τον στόχο του επιχειρηματικού μας πλάνου για επίτευξη EBITDA σε επαναλαμβανόμενη βάση στα ίδια επίπεδα με το 2021.»

Όπως αναφέρουν κύκλοι της επιχείρησης, τα αποτελέσματα του Ομίλου ΔΕΗ για το 2021 επιβεβαιώνουν τη δέσμευση της Εταιρείας απέναντι στους επενδυτές, τους πελάτες της και την κοινωνία.

Και προσθέτουν πως η ΔΕΗ κατάφερε μέσα σε ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες, με τις τιμές της ενέργειας διεθνώς να καταγράφουν ιστορικά ρεκόρ να παραμείνει συνεπής στη δέσμευσή της για στήριξη των πελατών της και της ελληνικής κοινωνίας μέσω εκπτώσεων συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2021. Η στήριξη των πελατών της ΔΕΗ ήταν εφικτή, λόγω της οικονομικής εξυγίανσης της Εταιρείας, που ξεκίνησε από το 2019, καθώς και από την πολιτική αντιστάθμισης κινδύνου, η οποία της επέτρεψε να απορροφήσει σημαντικό μέρος του κόστους των ανατιμήσεων από τη διεθνή κρίση για το σύνολο των πελατών της. Έτσι, η έκπτωση 30% σε όλους τους πελάτες χαμηλής τάσης, σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις της Πολιτείας απορρόφησε το 75% της επιβάρυνσης για το 76% των πελατών της (περίπου 3,5 εκατ. πελάτες) και το 50% στο υπόλοιπο 24% των πελατών της με κυμαινόμενα τιμολόγια, ενώ έδωσε τη δυνατότητα σε πάνω από 500.000 πελάτες της, που το επέλεξαν, να «κλειδώσουν» σταθερά τιμολόγια για ένα χρόνο.

Παράλληλα, έμεινε συνεπής και ως προς τη δέσμευσή της στην επενδυτική κοινότητα ότι οι στόχοι του Επιχειρηματικού της πλάνου για λειτουργική κερδοφορία στα επίπεδα του 2020 θα υλοποιηθούν. Παρά το γεγονός ότι τα αποτελέσματα του 2021 σημείωσαν ζημίες προ φόρων 149,8 εκατ. ευρώ και ζημίες 18,4 εκατ. ευρώ μετά από φόρους, τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά αποτελέσματα προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 871,7 εκατ. ευρώ, διασφαλίζοντας τη συνέχιση των επενδύσεων. Οι επενδύσεις σε Δίκτυα και ΑΠΕ είναι κρίσιμο να συνεχιστούν, καθώς είναι ο μόνος τρόπος για την πιο γρήγορη ενεργειακή απεξάρτηση της χώρας τόσο από τα ορυκτά καύσιμα όσο και από εισαγόμενες ανατιμήσεις. Η πρόσφατη διεθνής ενεργειακή και γεωπολιτική κρίση κατέδειξε την αναγκαιότητα να προχωρήσουν έργα ΑΠΕ και αποθήκευσης ενέργειας, που θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την φθηνή και καθαρή παραγωγή στο συνολικό ενεργειακό μίγμα και θα οδηγήσουν τα επόμενα χρόνια σε καλύτερες τιμές στην αγορά του ηλεκτρισμού.

Η ΔΕΗ θα συνεχίσει να στηρίζει τους πελάτες της και την ελληνική κοινωνία, μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της, όπως φαίνεται, άλλωστε και από τους πρώτους μήνες του 2022, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι ο πελάτης είναι στο επίκεντρο της λειτουργίας της, καταλήγουν.