Μεταξύ Ιουνίου και Μαΐου, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε αυξήσεις τιμών στην
πλειονότητα των αγαθών και υπηρεσιών. Ειδικότερα, ανατιμήσεις
σημειώθηκαν σε: Φρούτα νωπά (20,4%), Φυσικό αέριο (15,8%), Εισιτήρια
μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο (12%), Ψάρια νωπά (2,2%), Χοιρινό
(1,7%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1,6%), Τυριά (1,1%) και
Καύσιμα και λιπαντικά (0,8%). Αντίθετα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Λαχανικά
νωπά (6,7%), Πουλερικά (2,8%), Πατάτες (2,4%), Ασφάλιστρα οχημάτων
(1,9%), Οικιακές συσκευές και επισκευές (1,7%), Ψωμί και δημητριακά
(0,6%) και 'Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (0,4%).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον
Ιούνιο, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών
και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
*0,4% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως
των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο,
άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής
αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά,
μοσχάρι, χοιρινό, γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι, νωπά φρούτα, χυμούς
φρούτων.
*0,5% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
*4% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
*6,7% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα
και λιπαντικά, αυτοκίνητα καινούργια, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με
αεροπλάνο.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
*0,2% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
*0,8% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω
μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης,
οικιακές συσκευές και επισκευές.
*1,3% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά
προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως
των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
*1,8% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε:
τηλεφωνικές υπηρεσίες, εξοπλισμός τηλεφωνίας και τηλεομοιοτυπίας.
*1% στην ομάδα «Αναψυχή- πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
*0,8% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των
τιμών σε: ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία, εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-
καφενεία.
*2,1% στην ομάδα «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των
τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.
Σε σύγκριση με τον Μάιο 2021, ο γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,9%
τον Ιούνιο 2021, έναντι μηδενικής μεταβολής που σημειώθηκε κατά την
αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,6% τον
Ιούνιο, από μείωση 1,2% τον Μάιο και έναντι μείωσης 1,9% τον Ιούνιο
2020. Σε σύγκριση με τον Μάιο, ο εναρμονισμένος δείκτης σημείωσε αύξηση
1,2% τον Ιούνιο 2021, έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την
αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Αύξηση σε αγαθά και υπηρεσίες τον Ιούνιο
Αύξηση σε αγαθά και υπηρεσίες τον Ιούνιο
Με ανοδικούς ρυθμούς κινήθηκε και τον Ιούνιο ο πληθωρισμός στην Ελλάδα σημειώνοντας αύξηση κατά 1% από αύξηση 0,1% τον Μάιο 2021 και έναντι μείωσης 1,6% τον Ιούνιο 2020.
Share
Copy Link
RE+D magazine
09.07.2021