Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στην
βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου αποκαθιστώντας την σύνδεσή του με τον
6ο προβλήτα και τον ΠΑΘΕ
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ η σύμβαση της ΕΟΑΕ με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ για την ολοκλήρωση του έργου «αναμένεται να υπογραφεί μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, ώστε μετά και την ολοκλήρωση της προβλεπόμενης διαδικασίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο ανάδοχος να εγκατασταθεί στο εργοτάξιο και να ξεκινήσουν οι εργασίες».
Οι εργασίες, διάρκειας 30 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, θα ξεκινήσουν μέσα στους επόμενους δύο μήνες, και το έργο θα προχωρήσει γρήγορα, κλείνοντας έτσι μια εκκρεμότητα άνω των 10 ετών, που είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος που μπορέσαμε να τη διευθετήσουμε» σημείωσε ο κ.Κουτσούκος (σ.σ. η εταιρεία ΒΙΟΤΕΡ είχε σταματήσει τις κατασκευαστικές εργασίες στα μέσα του 2010, λόγω συμβατικών εμπλοκών.
Η επαναδημοπράτηση του έργου έγινε από την ΕΟΑΕ τον Απρίλιο του 2020 και ο διαγωνισμός διενεργήθηκε τον Μάιο του ίδιου έτους). Το βασικό έργο της οδικής σύνδεσης, είναι προϋπολογισμού 59.770.000 ευρώ (+ ΦΠΑ) και των έργων προαίρσης 5.230.000 ευρώ και αφορά την ολοκλήρωση της αμφίδρομης -κατά το μεγαλύτερο τμήμα της- οδογέφυρας, που έχει μείνει ημιτελής, η οποία συνδέει απευθείας την 6η προβλήτα με τον αυτοκινητόδρομο του ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό.
Οι εργασίες προαίρεσης -περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ κι ο χρόνος ολοκλήρωσής της συνδέεται με την καταληκτική ημερομηνία των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι)-, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ώς το τέλος του 2023.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές
Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης (2014-2020)» και θεωρείται
πως αποτελεί προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του λιμανιού της
Θεσσαλονίκης, καθώς θα συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των υφιστάμενων και
μελλοντικών κυκλοφοριακών φόρτων των φορτηγών, στη βελτίωση της κίνησης
των εμπορευματικών μεταφορών από και προς το λιμάνι και στην αναβάθμιση
της σύνδεσης του ΟΛΘ με τον Διευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών «Orient East
Med».
Μέσα στον Ιούλιο ή τον Αύγουστο αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία
του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για το εργο που αφορά στην σιδηροδρομική
σύνδεση τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του εμπορικού λιμένος της
Θεσσαλονίκης με την υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή
Θεσσαλονίκη-Ειδομένη μέσω νέας, μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους
2,87 χιλιομέτρων, εκ των οποίων το 1,57 χλμ εκτός του λιμανιού και το
1,3 χλμ εντός