Το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε την μελέτη υπό τη προυπόθεση οτι
θα διασφαλιστούν όλα τα αναγκαία έργα για τη διαχείριση των ομβρίων, και
η χάραξη εναλλακτικής διαδρομής με αυτή του νέου ΒΟΑΚ.
Η νέα χάραξη του δρόμου μήκους 22,5χλμ προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία σήραγγας στη Σταλίδα και τη διαπλάτυνση προς τα βόρεια του δρόμου Χερσόνησος Μάλια. Επίσης στα όρια των νομών Ηρακλείου Λασιθίου στο σημείο που βρίσκεται το ύψωμα και η εκκλησία του Προφήτη Ηλία μεταξύ Μαλίων και Σισίου γίνεται ένας κόμβος και μια νέα χάραξη που προβλέπει τη δημιουργία οδικής σήραγγας από την περιοχή του Σεληναρίου σε μια έκταση 2 χιλιομέτρων.
Τα κυριότερα τεχνικά έργα που προβλέπονται να κατασκευαστούν είναι
πέντε ανισόπεδοι κόμβοι, 12 γέφυρες μονού κλάδου μήκους 1,695 km, 7
σήραγγες νομού κλάδου συνολικού μήκους 7,186 km 23 τοίχοι αντιστήριξης
συνολικού μήκους 3.765 km μέσου ύψους 5,8 m και μέγιστου ύψους 14m, και
23 ανισόπεδες διαβάσεις.
Το εν λόγω τμήμα, του του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από
τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και
Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που βρίσκεται στη β’ φάση του ανταγωνιστικού
διαλόγου, έχουν προεπιλεγεί και συνεχίζουν τα γκρουπ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.,
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (συμμετέχει η ΑΒΑΞ), ΑΚΤΩΡ
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε, SHIKUN BINUI LTD και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ
ACCIONA CONCESIONES-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ INTERTOLL».
Ο ανάδοχος θα αναλάβει να διαχειριστεί και το τμήμα Νεάπολη Αγιος Νικόλαος που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.
Ολόκληρο το τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τον Αγιο Νικόλαο, μήκους 36,5 χιλιομέτρων εκτιμάται οτι θα κοστίσει γύρω στα 300 εκατ. ευρώ