Στην τελική ευθεία το Χωροταξικό της Κ. Μακεδονίας
Στην τελική ευθεία το Χωροταξικό της Κ. Μακεδονίας

Στην τελική ευθεία το Χωροταξικό της Κ. Μακεδονίας

Ποιές οι τελικές προτάσεις της Περιφέρειας
Share Copy Link
RE+D magazine
18.12.2015

Τις προτάσεις και παρατηρήσεις προς το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος που αφορούν στο χωροταξικό σχεδιασμό της Κεντρικής Μακεδονίας ψήφισε το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας προκειμένου να οριστικοποιηθεί ο χωροταξικός σχεδιασμός και το αντίστοιχο Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης.


Κεντρικό σημείο στις παρατηρήσεις της Περιφέρειας είναι το ζήτημα της εξορυκτικής δραστηριότητας καθώς επισημαίνεται ότι στο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης δεν αναφέρεται σε ποιες περιοχές και έναντι ποιών άλλων επιλογών «προκρίνεται» η προσέλκυση συγκεκριμένων επενδύσεων. 

 Οι προτάσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας περιλαμβάνουν:

  • την ανάληψη δράσεων για τη μετεγκατάσταση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη ιδρυμάτων και οργανισμών εθνικής εμβέλειας,
  • την απομείωση των υφιστάμενων παραμέτρων επικινδυνότητας εγκαταστάσεων όπως τα ΕΛΠΕ,
  • την ενιαία αντιμετώπιση των Περιφερειακών Ενοτήτων Πέλλας και Ημαθίας ως προς την χωρική οργάνωση της μεταποίησης καθώς διαθέτουν παρόμοια χαρακτηριστικά στην παραγωγική τους διάρθρωση,
  • την πρόβλεψη (για τις παραπάνω περιοχές) χωροθέτησης τελωνείου και σιδηροδρομικών/οδικών συνδέσεων με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης,
  • τη διερεύνηση του ενδεχόμενου λειτουργίας αεροδρομίου στην Αλεξάνδρεια,
  • την ολοκλήρωση του βασικού Εθνικού οδικού δικτύου με έργα όπως ο άξονας 61 (Προμαχώνας - Σέρρες - Καβάλα) και ο κάθετος άξονας Νιγρίτα - Κόμβος Προφήτου,
  • την αναβάθμιση του λιμένα της Θεσσαλονίκης μέσω της διερεύνησης της προώθησης απευθείας σιδηροδρομικής του σύνδεσης με το βουλγαρικό ποτάμιο λιμένα Lom, με σκοπό τη συνδυασμένη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από και προς τη Δυτική Ευρώπη μέσω ποτάμιων μεταφορών,
  • την επαναχρησιμοποίηση νερού από βιολογικούς καθαρισμούς καθώς και την ανακύκλωση υδάτων,
  • την ένταξη παλιών στρατοπέδων της πόλης στο δίκτυο πρασίνου και πολιτισμού της περιοχής της Θεσσαλονίκης και
  • την ρητή αναφορά ανάπτυξης μέσων σταθερής τροχιάς.