Το προφίλ του νέου αγοραστή κατοικίας
Το προφίλ του νέου αγοραστή κατοικίας

Το προφίλ του νέου αγοραστή κατοικίας

RE+D magazine
19.10.2021

Η παγκόσμια πανδημία, η ιστορική οικονομική αλλαγή και μια άνευ προηγουμένου μεταβολή στην αγορά εργασίας επηρέασαν σημαντικά την αγορά κατοικίας το περασμένου έτους και αναμένεται να συνεχίσουν να επηρεάσουν τις προτιμήσεις των αγοραστών μακροπρόθεσμα σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της αγοράς κατοικίας της πλατφόρμας zillow.

Η πλατφόρμα Zillow, (Αμερική) είναι μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες online αγοράς ακινήτων που ιδρύθηκε το 2006 από τους Rich Barton και Lloyd Frink, πρώην στελέχη της Microsoft και ιδρυτές του spin-off Expedia της Microsoft, τον Spencer Rascoff, συνιδρυτή του Hotwire.com, τον David Beitel, και την Kristin Acker.

 Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας ο μέσος αγοραστής είναι 45 ετών, και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι περισσότεροι αγοραστές (61%) μετακόμισαν από προηγούμενο σπίτι που κατείχαν (ή εξακολουθούν να κατέχουν).

Η αγορά σπιτιού έγινε πιο δύσκολη

Παρά τα χαμηλά επιτόκια και την αυξημένη επιθυμία μεταξύ των ενοικιαστών να αγοράσουν το επόμενο σπίτι τους, η έρευνα του 2021 δείχνει ότι η αγορά σπιτιού έγινε πιο δύσκολη από τα προηγούμενα χρόνια.

Οι αγοραστές για πρώτη φορά έγιναν πιο σπάνιοι: αντιπροσώπευαν το 43% των αγοραστών κατά την έρευνα το 2020, αλλά μόνο το 37% το 2021.

 Σε συνδυασμό με το χαμηλό απόθεμα, και μια αγορά στεγαστικών δανείων που η δραστηριότητα της εν μέρει οφείλεται στην αναχρηματοδότηση προηγούμενων συμβάσεων αυξάνει τα εμπόδια σε μια αγορά κατοικίας που γίνεται ολοένα και πιο δυσπρόσιτη.

 Το 72% των αγοραστών οδηγήθηκε στην αγορά ενός σπιτιού από ένα γεγονός ζωής. Το πιο συνηθισμένο γεγονός που οι αγοραστές ανέφεραν ήταν η αλλαγή στο μέγεθος του νοικοκυριού ή της οικογένειάς τους (42%), ακολουθούμενη από τη συχνότερη εργασία από απόσταση, (30%) και η αλλαγή του τόπου εργασίας (28%).

 Ο μέσος όρος ηλικίας των αγοραστών είναι 45 ετών. Σχεδόν ένας στους πέντε αγοραστές (17%) είναι στα είκοσι ή νεότερος, ενώ περίπου το ένα τέταρτο (23%) είναι στα εξήντα και άνω.

 Περίπου το 37% των αγοραστών ανήκει στην γενιά των  Millennials (είναι μεταξύ 27 και 41 ετών) και ακολουθεί η Gen X (42-56) και η Baby Boomers (57-76). 

Screen Shot 2021-10-19 at 08.25.27.png