Ακριβαίνει η επέκταση του Προαστιακού στο Λουτράκι
Ακριβαίνει η επέκταση του Προαστιακού στο Λουτράκι

Ακριβαίνει η επέκταση του Προαστιακού στο Λουτράκι

Ποιά έργα περιλαμβάνονται στην Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών
Share Copy Link
RE+D magazine
10.02.2023

Υπεγράφη από τον Ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιώργο Ζερβό η 2η τροποποίηση της Σύμβασης της επέκτασης του Προαστιακού στο Λουτράκι.

Το έργο αφορά στην μετατροπή της υφιστάμενης μονής μετρικής γραμμής Ισθμού – Λουτρακίου, σε κανονικού εύρους ηλεκτροκινούμενη γραμμή και η τελική σύνδεσή της, στην περιοχή του Ισθμού, με την υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) του προαστιακού σιδηροδρόμου που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου – Κορίνθου και Αεροδρομίου. 

Η αρχική σύμβαση με προϋπολογισμό  €12 εκατ. υπεγράφη τον Ιούνιο του 2019 με την ανάδοχο κοινοπραξία Μυτιληναίος-Ξανθάκης.

Το έργο αφορά την κατασκευή: 

Μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους μήκους 6,4 χλμ. από την σύνδεση με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων ΣΚΑ – ΚΙΑΤΟ, στην περιοχή του παλαιού Σ.Σ. Ισθμού, μέχρι και το Λουτράκι. Η σύνδεση μεταξύ θα είναι σηματοδοτούμενη.

Δευτερεύουσας σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, μήκους περίπου 0,45 χλμ. παράλληλα με την κύρια μελετώμενη γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου, για την εξυπηρέτηση των αναγκών κυκλοφορίας των συρμών.

Την Ηλεκτροκίνηση της νέας γραμμής με μονοσύρματη ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, με εναέρια γραμμή επαφής.

Την ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Ισθμού και βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου με δημιουργία υπαίθριου, περιφραγμένου και φωτιζόμενου χώρου στάθμευσης.

Την κατασκευή αποβαθρών στον Σταθμό Ισθμού και στις Στάσεις Καζίνο (Μηχανικού) και Λουτρακίου.

και την τοποθέτηση σύγχρονων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων σε όλες τις υφιστάμενες εγκεκριμένες αφύλακτες ή φυλασσόμενες ισόπεδες διαβάσεις καθώς και στις ισόπεδες διασταυρώσεις που θα προκύψουν από την εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας.

Με την 1η Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών θα πραγματοποιηθούν τα επιπλέον τα παρακάτω έργα:

  • Έργα αντιστήριξης και υδραυλικά έργα στην περιοχή του Ισθμού.
  • Υδραυλικά έργα εντός του αστικού ιστού, πρόσθετοι τοίχοι αντιστήριξης καθώς και κατασκευές στις εισόδους των σιδηροδρομικών σταθμών Λουτρακίου, Καζίνο και Ισθμού και κατασκευή τμήματος του τεχνικού του ρέματος Κατουνίστρα.
  • Πρόσθετες εργασίες στο υφιστάμενο σύστημα εποπτικού ελέγχου και απόκτησης δεδομένων ηλεκτροκίνησης στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Κορίνθου.
  • Πρόσθετες εργασίες εξοπλισμού παρακολούθησης και τηλεχειρισμού των ΑΣΙΔ (κλειστό σύστημα τηλεόρασης (CCTV), απομακρυσμένη αρχικοποίηση μετρητών αξόνων".

Οι μεταβολές αυτές είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της Συνολικής Δημόσιας Δαπάνης της πράξης σε 14.420.712,02 ευρώ (έναντι 9.285.120 ευρώ), της Επιλέξιμης Δημόσιας Δαπάνης της πράξης σε 11.182.313,91 ευρώ (έναντι 7.200.000 ευρώ) και του συνολικού επιλέξιμου κόστους για τον υπολογισμό της Ενωσιακής στήριξης σε 10.336.930,98 ευρώ (έναντι 6.655.680 ευρώ).