Η επένδυση ξεκινά τον πρώτο έργο «κυκλικής οικονομίας» στην Αθήνα, δίνοντας νέα ζωή σε ξεπερασμένα τρένα και διασφαλίζοντας την ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών, παρέχοντας παράλληλα στους πολίτες πιο αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες και επενδύοντας στην πράσινη κινητικότητα στην πόλη, αναφέρει η Επιτροπή.
Εκτιμάται ότι ο εκσυγχρονισμός θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των τρένων κατά περίπου 25 χρόνια.
H Κομισιόν σημειώνει ότι η μεγαλύτερη άνεση και η βελτιωμένη αξιοπιστία θα κάνουν τα τρένα πιο ελκυστικά για τους επιβάτες και προσθέτει ότι το έργο θα έχει μεταξύ άλλων πολλά περιβαλλοντικά οφέλη και εξοικονόμηση ενέργειας: η Αθήνα μπορεί να προσβλέπει σε λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου χάρη στα εκσυγχρονισμένα τρένα και την αναβάθμιση δύο υποσταθμών έλξης ανάκτησης ενέργειας καθώς και την εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από το ηλεκτρικό φρενάρισμα θα μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 15%.
Αυτή η πρώτη υιοθέτηση της περιόδου χρηματοδότησης 2014-2020 ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω επένδυση από την περίοδο χρηματοδότησης 2021-2027, πράγμα που σημαίνει ότι η συνολική επένδυση για το έργο θα ανέλθει σε περισσότερα από 94 εκατομμύρια ευρώ.
Τον Οκτώβριο του 2022 εγκαινιάστηκε η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο λιμάνι του Πειραιά, έχοντας λάβει οικονομική στήριξη 470 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής.