Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο Επίτροπος και οι Υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών, Ρουμανίας Ionuț Săvoiu, Βουλγαρίας Grozdan Karadjov και Ελλάδας Χρίστος Δήμας, συμφώνησαν να επιταχύνουν τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σόφια και το Βουκουρέστι, ώστε να γίνει πραγματικότητα ένας σύγχρονος άξονας Ευξείνου Πόντου – Αιγαίου Πελάγους, που θα εξυπηρετεί τις ασφαλείς και ταχείες μετακινήσεις των εκατομμυρίων πολιτών των τριών χωρών, τόσο με το τρένο, όσο και οδικώς.
Η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και του Αιγαίου είναι κρίσιμες πύλες μεταφοράς που συνδέουν τη Νοτιοανατολική Ευρώπη με βασικές ευρωπαϊκές και παγκόσμιες αγορές. Ταυτόχρονα, η περιοχή έχει αυξήσει σημαντικά τη σημασία της από στρατιωτική άποψη, ειδικά μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Ρουμανία διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη διασφάλιση αποτελεσματικών, ανθεκτικών, βιώσιμων και διασυνδεδεμένων μεταφορικών συνδέσεων σε αυτό το σημαντικό τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών.
Στη συνάντηση συμφωνήθηκαν οι κοινές προτεραιότητες:
-Αναβάθμιση των διασυνοριακών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων.
-Ενίσχυση των υποδομών και της συνδεσιμότητας των λιμένων.
-Βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διέλευσης των συνόρων.
-Συγχρονισμός των επενδύσεων για να διασφαλιστεί ότι θα αποκομίσουν το πλήρες όφελος το συντομότερο δυνατό.
-Στήριξη της ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων και της ψηφιοποίησης.
Μάλιστα, συμφωνήθηκε ο νέος οδικός χάρτης, σύμφωνα με τον οποίο, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα γίνει ανάλυση του δικτύου που συνδέει τις τρεις χώρες, ως τα τέλη Νοεμβρίου θα έχουν ιεραρχηθεί τα έργα προτεραιότητας και στο τέλος του έτους θα υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας.