Η κοινή εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εγκαινιάσει εφέτος περίπου 20 σταθμούς στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στις αγορές όπου οι κανονισμοί περί υδρογόνου είναι πιο προηγμένοι σ’ αυτόν τον τομέα, δηλαδή στις χώρες Μπενελούξ και τη Γερμανία (τρεις θα βρίσκονται επίσης στη Γαλλία).
Οι δύο εταίροι ένωσαν την τεχνογνωσία τους, η μία στην παραγωγή και διανομή υδρογόνου και η άλλη στη διαχείριση σταθμών, θέτοντας ως στόχο να δημιουργηθούν 100 σταθμοί υδρογόνου μέχρι το έτος 2030. Η TEAL στοχεύει στις βαριές μεταφορές, για τις οποίες η ηλεκτροκίνηση παρουσιάζει σήμερα πολλά μειονεκτήματα (αυτονομία, χρόνος επαναφόρτισης κ.λπ.). Επιπλέον, οι τοπικές αρχές υποστηρίζουν τη χρήση υδρογόνου για τον στόλο των λεωφορείων και απορριματοφόρων τους.
Σημειώνεται ότι η Air Liquide και η TotalEnergies ήταν ήδη μέρος μιας κοινοπραξίας, της “H2 Mobility”, η οποία ανέπτυξε ένα δίκτυο περίπου εκατό σταθμών στη Γερμανία. Αρχικά προσανατολισμένη προς την ελαφριά κινητικότητα, άρχισε να επανατοποθετείται στη βαριά κινητικότητα. Σε κάθε περίπτωση, τo εν λόγω δίκτυο και το προαναφερθέν δίκτυο της TEAL, θα συνυπάρχουν και θα είναι συμπληρωματικά.
Οι ανωτέρω υπό κατασκευή σταθμοί θα έχουν χωρητικότητα ενός τόνου την ημέρα. Ορισμένοι θα είναι εξοπλισμένοι με συσκευές ηλεκτρόλυσης που θα παράγουν απευθείας υδρογόνο, ενώ άλλοι θα προμηθεύονται από κοντινούς παραγωγούς. Ως εκ τούτου, η Air Liquide σκοπεύει να επωφεληθεί από την ολοκληρωμένη στρατηγική υδρογόνου της.
Πρόσφατα - τον Σεπτέμβριο του 2023- η Air Liquide, είχε ανακοινώνει επένδυση άνω των €400 εκατ. για την κατασκευή του ηλεκτρολύτη “Normand’Hy” ισχύος 200 MW, στην πόλη Gonfreville, στην περιοχή της Νορμανδίας.
Το εν λόγω έργο το οποίο πρόκειται να υλοποιηθεί μέχρι το 2026, αναμένεται να αφιερώσει το ένα τέταρτο της παραγωγής του στην κινητικότητα και το 75% στη βιομηχανία. Eπισημαίνεται ότι η Ευρώπη έχει θέσει ως στόχο την παραγωγή 10 εκατομμυρίων τόνων υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές έως το 2030, ενώ προβλέπεται παράλληλα η εισαγωγή επιπλέον 10 εκατομμυρίων τόνων ετησίως.