Πρόκειται, όπως λέει η εισηγμένη, για το δεύτερο από τα 4 TBM (γνωστοί ως μετροπόντικες) που ενεργοποιείται στο πλαίσιο του έργου, με στόχο τη διάνοιξη της πρώτης (“Ormeniș”) από τις δύο δίδυμες σήραγγες του έργου, μήκους 6,9 χλμ. εκάστη, στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov.
Συνολικά, το τεχνικό αντικείμενο του έργου της αναβάθμισης του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brașov – Sighisoara, προϋπολογισμού €573 εκατ., περιλαμβάνει τη διάνοιξη των βουνών μεταξύ των περιοχών Apața και Racoș για την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, συνολικού μήκους 12 χλμ., με την παράλληλη χρήση 4 TBM μεγάλης κλίμακας.
Η πρόοδος του έργου είναι αξιοσημείωτη, καθώς το πρώτο TBM λειτουργεί ήδη από τον Μάρτιο, έχοντας διανοίξει τη σήραγγα σε σημαντική απόσταση. Σύντομα, ένα δεύτερο ζεύγος σηράγγων (“Homorod”) μήκους 5,1 χλμ., θα διανοιχθεί στην άλλη πλευρά του βουνού, μεταξύ των θέσεων Racoș και Homorod από άλλα δύο TBM, τα οποία έχουν παραδοθεί στην Άκτωρ, βρίσκονται σε φάση συναρμολόγησης και αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αντίστοιχα.
Η αποπεράτωση του έργου εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara αναμένεται το 2027 και με την ολοκλήρωσή του, οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα. Η Άκτωρ υλοποιεί μέσω άλλης σύμβασης δύο ακόμη τμήματα του εν λόγω σιδηροδρομικού άξονα: Τα "Brasov – Apața" και "Cața – Sighisoara". Ο προϋπολογισμός των δύο συμβάσεων ξεπερνά τα €1,1 δισ. προ ΦΠΑ.