Τα εν λόγω κεφάλαια χροηγούνται από την ΕΕ μέσω του Επενδυτικού Πλαισίου Δυτικών Βαλκανίων (WBIF) και αποτελούν τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση της ΕΕ στην Αλβανία μέχρι σήμερα.
Ειδικότερα, το επενδυτικό σχέδιο συνολικού ύψους 373 εκατ. ευρώ, θα συγχρηματοδοτηθεί με δάνειο αξίας €100 εκατ. από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και €99 εκατ. από την EBRD. Σημειώνεται ότι η υπογραφή των δανειακών συμβάσεων στις αρχές του τρέχοντος έτους και η εν θέματι υπογραφή, ουσιαστικά, ολοκληρώνουν την οικονομική δομή του έργου και σηματοδοτούν την έναρξη της υλοποίησής του, ως τμήμα της Στρατηγικής της ΕΕ για την επέκταση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων.
Η εν λόγω επένδυση αφορά αφενός στην ηλεκτροδότηση, άνω των 120 χλμ, σιδηροδρομικής γραμμής και αφετέρου στην ανακαίνιση 12 σιδηροδρομικών σταθμών, με νέα συστήματα σηματοδότησης, βελτιώσεις ασφάλειας και ταχύτητες λειτουργίας έως και 100 km/h.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή αναμένεται, επίσης, να ενισχύσει την πρόσβαση στην αγορά, να επανασυνδέσει «σιδηροδρομικά» τον αλβανικό λαό με την Ευρώπη και να αυξήσει σημαντικά τη διεθνή εμπορευματική και επιβατική κίνηση προς τα λιμάνια, τις πρωτεύουσες και τα αεροδρόμια.
Παράλληλα, ο εκσυγχρονισμός της ανωτέρω σιδηροδρομικής γραμμής, πέραν της μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που οδηγεί στην πράσινη μετάβαση της χώρας, πρόκειται να προωθήσει τον διεθνή τουρισμό και τα εγχώρια ταξίδια, συμβάλλοντας, με τον τοιουτοτρόπως, στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της Αλβανίας. Τέλος, αξίζει να επισημανθεί ότι η EBRD, η οποία αποτελεί τον βασικό διεθνή χρηματοπιστωτικό οργανισμό του συγκεκριμένου έργου, υποστηρίζει, εν γένει, έργα τα οποία προωθούν τις πράσινες υποδομές και την περιφερειακή συνδεσιμότητα, οδηγώντας τα Δυτικά Βαλκάνια ένα βήμα πιο κοντά στην ΕΕ.
Πηγή: Albanian Daily News