«Μοντέλο-ΔΕΗ» σε 8 δημόσιες επιχειρήσεις του Υπερταμείου
«Μοντέλο-ΔΕΗ» σε 8 δημόσιες επιχειρήσεις του Υπερταμείου

«Μοντέλο-ΔΕΗ» σε 8 δημόσιες επιχειρήσεις του Υπερταμείου

Επιπλέον με το νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ προωθείται η σύσταση Επενδυτικού Ταμείου.
RE+D magazine
24.07.2024

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την αναδιάρθρωση του Υπερταμείου και τις «μικρές ΔΕΗ», ενώ παράλληλα προβλέπεται ότι το 50% των εσόδων από τα λιμάνια θα κατευθύνονται στο εξής σε νέες επενδύσεις.

Ειδικότερα, με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου προβλέπεται η αναμόρφωση και αναδιοργάνωση του Υπερταμείου και η θέσπιση ενός πιο σύγχρονου μοντέλου διακυβέρνησης ενώ προωθείται και η απορρόφηση του ΤΧΣ και του ΤΑΙΠΕΔ από το Υπερταμείο.

Επιπρόσθετα, προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός, σύμφωνα με το «μοντέλο ΔΕΗ», του πλαισίου λειτουργίας οχτώ θυγατρικών εταιρειών του διευκολύνοντας τις προσλήψεις προσωπικού και τις κρίσιμες για τη λειτουργία τους προμήθειες (λ.χ. προμήθεια, συντήρηση και επισκευή αστικών λεωφορείων).

Επιπλέον, προωθείται η σύσταση Επενδυτικού Ταμείου, το οποίο θα αξιοποιήσει ως αρχικό επενδυτικό κεφάλαιό του το ήμισυ από το αντιστάθμισμα από την επαναπόκτηση της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ από το Δημόσιο για τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών επενδυτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Τέλος, με πρόσθετη διάταξη ορίζεται πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει το δικαίωμα να αξιοποιεί το 50% των εσόδων που εισπράττεται από συμβάσεις αξιοποίησης λιμένων και λιμενικών υποδομών προκειμένου να χρηματοδοτήσει την υλοποίηση των Master Plan άλλων λιμένων στο χαρτοφυλάκιό του.

Αναλυτικά, στις βασικές παρεμβάσεις του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται τα εξής:

-«Μοντέλο-ΔΕΗ» σε 8 δημόσιες επιχειρήσεις του Υπερταμείου. Αφορά τις εξής εταιρείες: Ελληνικά Ταχυδρομεία (και η 100% θυγατρική τους: ΕΛΤΑ Courier), ΔΕΘ, Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ), Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ), ΓΑΙΑΟΣΕ, Ελληνικές Αλυκές, Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ) και Όμιλος ΟΑΣΑ Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ και οι 100% θυγατρικές του: Οδικές Συγκοινωνίες- ΟΣΥ και Σταθερές Συγκοινωνίες- ΣΤΑΣΥ).

Το νομοσχέδιο προβλέπει, πιο αναλυτικά:

Τη δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα με απλή διαδικασία, με βάση αποφάσεις του διευθύνοντος συμβούλου της κάθε εταιρείας. Μέχρι σήμερα, η διαδικασία που προβλέπεται απαιτεί πολύ χρόνο, είναι εξαιρετικά γραφειοκρατική και αποτρεπτική για όποιον ενδιαφέρεται σοβαρά να διεκδικήσει μια θέση στελέχους σε κάποια από τις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου. H διάρκεια της θητείας των στελεχών (γενικών διευθυντών και διευθυντών) αυξάνεται από 3ετής σε 4ετή με δυνατότητα ανανέωσης μία φορά.

Την ευελιξία στις αμοιβές των στελεχών των ΕΛΤΑ και των υπολοίπων φορέων εκτός Γενικής Κυβέρνησης, ενώ, στις θυγατρικές εντός Γενικής Κυβέρνησης (δημόσιες συγκοινωνίες και ΓΑΙΑΟΣΕ) οι αμοιβές θα είναι σύμφωνα με το πρότυπο του ΕΦΚΑ.

Πιο ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων του προσωπικού τους, με περιορισμένο αλλά ουσιαστικό ρόλο του ΑΣΕΠ: έλεγχο νομιμότητας της προκήρυξης εντός 10 ημερών και συμμετοχή μέλους του στην εξέταση ενστάσεων κατά τη διαδικασία προσλήψεων.

Πιο ευέλικτες προμήθειες, σύμφωνα πάντα με το ενωσιακό δίκαιο. Ο κανονισμός προμηθειών υποβάλλεται στην ΕΑΔΗΣΥ, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να εκφράσει γνώμη εντός 60 ημερών ως προς τη συμβατότητά του με το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Τη συγκρότηση ανεξάρτητων πειθαρχικών συμβουλίων χωρίς τη συμμετοχή συνδικαλιστών.