Πιο συγκεκριμένα, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του ινστιτούτου υποχώρησε στο -25,5 τον Σεπτέμβριο από το ελαφρώς αναθεωρημένο -24,6 τον Αύγουστο. Οι αναλυτές που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση του Reuters τοποθετούσαν το δείκτη στο -24,3.
«Οι πιθανότητες να ανακάμψει βιώσιμα το καταναλωτικό κλίμα πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους μειώνονται όλο και περισσότερο», δήλωσε ο αναλυτής του τμήματος κατανάλωσης της GfK, Ralf Buerkl. Τα επίμονα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού εμποδίζουν οποιαδήποτε βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος, συμπλήρωσε ο ίδιος.
Δεδομένου ότι το καταναλωτικό κλίμα είναι πιθανό να παραμείνει σε χαμηλό επίπεδο τους επόμενους μήνες, η ιδιωτική κατανάλωση δεν θα συμβάλει θετικά στη συνολική οικονομική ανάπτυξη το 2023 και θα επιβαρύνει μάλλον τις προοπτικές ανάπτυξης στη Γερμανία, ανέφερε το GfK.
Παράλληλα, όπως λέει μια μεταβολή κατά μία μονάδα του δείκτη αντιστοιχεί σε μεταβολή 0,1% από έτος σε έτος στην ιδιωτική κατανάλωση. Ο δείκτης "προθυμία για αγορές" αντιπροσωπεύει την ισορροπία μεταξύ θετικών και αρνητικών απαντήσεων στην ερώτηση: "Πιστεύετε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να αγοράσετε μεγάλα αντικείμενα;" Ο υποδείκτης προσδοκιών εισοδήματος αντανακλά τις προσδοκίες για την εξέλιξη των οικονομικών των νοικοκυριών τους επόμενους 12 μήνες.