Οι νέες συμβάσεις της ΑΒΑΞ το πριμ των €41,6 εκατ. και η παράταση για τη Γραμμή 4
Οι νέες συμβάσεις της ΑΒΑΞ το πριμ των €41,6 εκατ. και η παράταση για τη Γραμμή 4

Οι νέες συμβάσεις της ΑΒΑΞ το πριμ των €41,6 εκατ. και η παράταση για τη Γραμμή 4

Η εταιρεία έχει ήδη λάβει το πρόσθετο πριμ ύψους €41,6 εκατ. για το έργο ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ-ΓΡΑΜΜΗ 4
Share Copy Link
Ειρήνη Θεοφανίδου
30.09.2024

Νέες συμβάσεις συνολικής αξίας €136 εκατ. υπέγραψε ο όμιλος ΑΒΑΞ κατά το α' εξάμηνο του 2024 σε ένα ιδιαίτερα "κινητικό" διάστημα όπως αποδεικνύεται όπου μεταξύ άλλων πραγματοποιήθηκε και η πώληση της κατά 100% θυγατρικής Volterra ΑΕ.

Εκτός από τις νέες συμβάσεις η κατασκευαστική εταιρεία κηρύχθηκε επισήμως προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό για το οδικό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά, αξίας €234 εκατ. Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Ιωάννινα-Κακαβιά» έχει προταθεί να είναι με προδιαγραφές τετράιχνης διατομής, ενώ θα διαθέτει συνολικά 14 ανισόπεδους κόμβους και το πλάτος του θα ανέρχεται στα 12,5 μέτρα. Το έργο «Ιωάννινα- Κακαβιά» έχει προϋπολογισμό €300 εκατ. και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. 

O Όμιλος έχει υπογράψει συμβάσεις χαμηλής συνολικής αξίας στη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του 2024, και αναμένει τα αποτελέσματα αρκετών διαγωνισμών για ΣΔΙΤ, ιδιωτικά και δημόσια έργα στην Ελλάδα, και έργα του ενεργειακού τομέα στο εξωτερικό.

Το πριμ και οι παρατάσεις για τη Γραμμή 4

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εταιρείας η ΑΒΑΞ έχει ήδη λάβει το πρόσθετο πριμ ύψους €41,6 εκατ. για το έργο ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ-ΓΡΑΜΜΗ 4, βάσει του άρθρου 154, ενώ την ίδια ώρα η Ανάδοχος Κοινοπραξία έχει υποβάλει αιτήματα παράτασης προθεσμιών συνολικής διάρκειας 349 ημερών, οι οποίες έχουν χορηγηθεί με αναθεώρηση, δηλαδή χωρίς να αποδίδεται υπαιτιότητα ή αποκλειστική υπαιτιότητα στην Ανάδοχο για χορηγηθείσες ενδιάμεσες παρατάσεις. 

Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει η εισηγμένη, δεν έχει κατατεθεί αίτημα παράτασης της συνολικής προθεσμίας του έργου. Μέχρι σήμερα εξακολουθούν να μην έχουν παραδοθεί στην Ανάδοχο Κοινοπραξία 17 πλήρως και 2 μερικώς από τους 26 χώρους εργασίας. Εως και τις αρχές Σεπτεμβρίου, ο μετροπόντικας Αθηνά ολοκλήρωσε το δεύτερο χιλιόμετρο (40%) από τα 5,1 χλμ που είναι η διαδρομή μεταξύ Κατεχάκη και Ευαγγελισμού, με την κατασκευή σήραγγας υψηλών προδιαγραφών. 

Επίσης έχει ξεκινήσει και ο δεύτερος μετροπόντικας, η Νίκη, που ακολουθεί αντίθετη πορεία από το σταθμό Βεΐκου στο Γαλάτσι, και αφού κατασκευάσει σήραγγα 7 χλμ θα συναντήσει το μετροπόντικα Αθηνά. Η συνολική σήραγγα 12,1 χλμ αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2026.

Αισιοδοξία για το β΄ εξάμηνο

Σύμφωνα με την διοίκηση του ομίλου ο εγχώριος κατασκευαστικός κλάδος ωφελείται από τις σημαντικές ιδιωτικές και άμεσες ξένες επενδύσεις που πραγματοποιούνται στη χώρα μας, καθώς επίσης τις αυξανόμενες εκταμιεύσεις για το Ταμείο Ανάκαμψης “Ελλάδα 2.0” της περιόδου 2021- 2026, μεγάλο σκέλος των οποίων αφορούν σε ενεργειακά έργα, κτηριακές αναπτύξεις, και έργα υποδομής, κυρίως μέσω Συμπράξεων Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα.

Ειδικότερα σε ότι αφορά στον Όμιλο ΑΒΑΞ, το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα καταγραφεί σημαντική ενίσχυση των οικονομικών επιδόσεων με αιχμή την κατασκευαστική δραστηριότητα, δεδομένου του σημαντικά αυξημένου ανεκτέλεστου υπολοίπου και των ανώτερων χαρακτηριστικών κερδοφορίας των έργων που έχουν συμβασιοποιηθεί κυρίως τα τελευταία δύο έτη. 

Στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2024, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του Ομίλου κατά τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, δηλαδή το τμήμα των υπογεγραμμένων συμβάσεων κατασκευαστικών έργων που δεν έχει αποτυπωθεί στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις ως προς την παραγωγή εσόδων και εξόδων έφτανε τα €2,99 δισ., έναντι €3,05 δισ. στο τέλος του 2023. Οπως διευκρινίζει η εταιρεία στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται συμβάσεις εκτός του κατασκευαστικού τομέα, όπως πχ το real estate και άλλες υπηρεσίες. 

Συνυπολογίζοντας τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί στη διάρκεια του γ’ τριμήνου του 2024, αλλά και τις συμβάσεις προς υπογραφή για έργα και διαγωνισμούς στα οποία έχει ήδη ανακηρυχθεί ανάδοχος η εταιρεία και οι θυγατρικές της, χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη η εκτέλεση έργων μετά το α’ εξάμηνο του έτους, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ανέρχεται σε €3,23 δισ. την τρέχουσα περίοδο. Από το ανωτέρω συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, εκτιμάται ότι στο β’ εξάμηνο του 2024 θα εκτελεσθούν έργα αξίας ανάλογης με το α’ εξάμηνο του έτους, και το υπόλοιπο ποσό θα εκτελεσθεί σε μακροχρόνιο ορίζοντα από το 2025 και έπειτα.