Το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με πληροφορίες αποφάσισε να διαθέσει ακόμη δυο εβδομάδες για τους ενδιαφερόμενους ώστε να προλάβουν να καταθέσουν τους φακέλους τους αφού φιλοδοξεί να σημειώσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή για το "φιλέτο" του διαγωνισμού για τον οποίο η κυβέρνηση προσδοκά να ξεπεράσει το τίμημα της Εγνατίας Οδού (€1,5 δισ.).
Εκτός της παράτασης, όμως, το Ταμείο προχώρησε και σε τροποποιήσεις στη διακήρυξη σύμφωνα με την οποία μειώθηκε το κριτήριο εμπειρίας διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων από 20% σε 10% ενώ η συμμετοχή αυτή θα μπορεί να
είναι και έμμεση μέσω θυγατρικής.
Επιπροσθέτως εισάγεται νέος όρος, σύμφωνα με τον οποίο, «σε περίπτωση που ένας Προεπιλεγείς Επενδυτής
(ή σε περίπτωση Ένωσης Προσώπων, μέλος της Ένωσης Προσώπων) ανήκει σε
δομή επενδυτικού κεφαλαίου (fund), τότε μπορεί να επικαλεστεί την
εμπειρία αυτή με αναγωγή στο διαχειριστή του επενδυτικού κεφαλαίου (fund
manager) από τον οποίο αυτός ο Προεπιλεγείς Επενδυτής (ή σε περίπτωση
Ένωσης Προσώπων, το μέλος της Ένωσης Προσώπων) ελέγχεται.
Η ανωτέρω δυνατότητα παρέχεται υπό την προϋπόθεση ότι ο συγκεκριμένος διαχειριστής ελέγχει, είτε άμεσα είτε μέσω Συνδεδεμένων με αυτόν Επιχειρήσεων (συμπεριλαμβανομένου μέσω επενδυτικών κεφαλαίων ή οντοτήτων τις οποίες διαχειρίζεται ο συγκεκριμένος διαχειριστής ή οι Συνδεδεμένες με αυτόν Επιχειρήσεις) εταιρεία ή κοινοπραξία/Ένωση Προσώπων, στην οποία έχει ανατεθεί η παροχή υπηρεσιών συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης Παρόμοιας Υποδομής Αυτοκινητοδρόμου για χρονική περίοδο τουλάχιστον δύο (2) συνεχών ετών κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε (5) ετών πριν από την υποβολή των Δεσμευτικών Προσφορών».
Υπενθυμίζεται ότι ο διεθνής πλειοδοτικός διαγωνισμός αφορά την παραχώρηση των υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 έτη καθώς η υφιστάμενη σύμβαση εκπνέει το 2024.
Ενδιαφέρον από όλες τις μεγάλες κατασκευαστικές
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ενδιαφέρον για την διεκδίκηση της σύμβασης παραχώρησης θα δείξουν ξανά οι όμιλοι Ελλάκτωρ και Άβαξ, καθώς επίσης και οι άλλες μεγάλες κατασκευαστικές ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά και Intrakat. Φάκελο εκτιμάται πως θα καταθέσουν ο όμιλος Μυτιληναίος με την γαλλική Vici που διεκδίκησαν την Εγνατία Οδό αλλά και ξένοι όμιλοι από την Ισπανία, την Πορτογαλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που έχουν ήδη παρουσία στην εγχώρια αγορά από άλλους διαγωνισμούς.