Ποιοι κερδίζουν αύξηση στο Συντελεστή Δόμησης
Ποιοι κερδίζουν αύξηση στο Συντελεστή Δόμησης

Ποιοι κερδίζουν αύξηση στο Συντελεστή Δόμησης

Διευκρινήσεις για την εφαρμογή του περίφημου άρθρου 10 του Ν.Ο.Κ δίνει το Υπουργείο Περιβάλλοντος
Share Copy Link
Δημήτρης Ι. Παπαδομαρκάκης
01.04.2022

Διευκρινήσεις για την εφαρμογή του άρθρου 10 του ν.4067/12 (Ν.Ο.Κ) δίνει το Υπουργείο Περιβάλλοντος σε πρόσφατη εγκύκλιο που υπέγραψε ο ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης.

Υπενθυμίζεται ότι το άρθρου 10 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ν.4067/12) προβλέπει κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές όπως σε περιοχές Δήμων του Νομού Αττικής  Νομού Θεσσαλονίκης Πάτρας, Λάρισας, Ηρακλείου, Βόλου κα

Σε αυτές τις περιοχές δίνεται η δυνατότητα αύξησης του συντελεστή δόμησης ανάλογο της ποσοστιαίας μείωσης του επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου. Το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει και το 25% σε περίπτωση απόδοσης μέρους του οικοπέδου η της στέγης του σε κοινή δημόσια χρήση η απόσυρσης του υπάρχοντος κτιρίου εμβαδού τουλάχιστον ενός τετάρτου του υπάρχοντος επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης της περιοχής.

Σύμφωνα με τις διευκρινήσεις της νέας εγκυκλίου του υπουργείου, τα ευεργετήματα του νόμου που εφαρμόζονται σε περιπτώσεις οικοπέδων που το εμβαδόν τους είναι μεγαλύτερο της κατά κανόνα αρτιότητας της περιοχής. 

Στην περίπτωση που δεν ορίζεται αρτιότητα στην περιοχή, για τον υπολογισμό του συντελεστή Β, ως επιφάνεια οικοπέδου λαμβάνεται η συνολική επιφάνεια των συνενωμένων παραχωρηθέντων οικοπέδων και ως κατά κανόνα αρτιότητα της περιοχής, λαμβάνεται η επιφάνεια του μικρότερου εξ αυτών. 

Στην περίπτωση που έχει καθοριστεί στην περιοχή αρτιότητα, ο συντελεστής Β προκύπτει ως το πηλίκο της συνολικής επιφάνειας των συνενωμένων παραχωρηθέντων οικοπέδων προς την κατά κανόνα αρτιότητα της περιοχής. 

Εξυπακούεται, ότι στην περίπτωση που η επιφάνεια του παραχωρηθέντος οικοπέδου είναι μεγαλύτερη της κατά κανόνα αρτιότητας της περιοχής, δεν προκύπτει, για την εφαρμογή του άρθρου 10, υποχρέωση συνένωσης με όμορο οικόπεδο. 

Σε ότι αφορά την περίπτωση οικοπέδων που αποδίδουν σε κοινή δημόσια χρήση του 100% του ακαλύπτου και στα οποία δίδεται η δυνατότητα αύξησης της επιτρεπόμενης δόμησης του προκύπτοντος οικοπέδου κατά 35% με προσθήκη καθ’ ύψος μέχρι 30% επιπλέον του επιτρεπόμενου της περιοχής διευκρινίζεται ότι η εν λόγω προσαύξηση του ύψους μέχρι 30% εφαρμόζεται επί του ύψους που ισχύει στην περιοχή βάσει του αρχικού σ.δ αυτής σύμφωνα με το άρθρο 15 του ΝΟΚ και όχι εκείνου που αντιστοιχεί στον προσαυξημένο σ.δ μετά την εφαρμογή του άρθρου 10. 

Είναι προφανές ότι στις περιοχές όπου το ύψος ορίζεται από ειδικές πολεοδομικές διατάξεις αριθμητικά και όχι σε συνάρτηση με τον σ.δ,, προσαύξηση του ύψους επιτρέπεται μόνο κατά ένα μέτρο. 

Επισημαίνεται τέλος ότι τα κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές παρέχονται κατόπιν σύμφωνης γνώμης του οικείου Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.

ΕΔΩ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ