Η μελέτη αναφέρει ότι η Yamal LNG, ο κύριος εξαγωγέας LNG της Ρωσίας, εξήγαγε παγκοσμίως προϊόντα αξίας 40 δισ. δολαρίων μεταξύ 2022 και 2024. Από αυτά, περίπου 9,5 δισ. δολάρια αποδόθηκαν στο ρωσικό δημόσιο μέσω φόρων. Εταιρείες της ΕΕ, όπως η γαλλική TotalEnergies, η γερμανική SEFE και η ισπανική Naturgy, συγκαταλέγονται στους κορυφαίους πελάτες, με σημαντική συμβολή στα ρωσικά φορολογικά έσοδα. Η TotalEnergies, για παράδειγμα, εκτιμάται πως συνέβαλε με 2,5 δισ. δολάρια.
Η Greenpeace επισημαίνει ότι τα ποσά αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για στρατιωτικούς σκοπούς, όπως η αγορά 271.000 μη επανδρωμένων αεροσκαφών ή σχεδόν 2.700 αρμάτων μάχης, ενισχύοντας την πολεμική ικανότητα της Ρωσίας στη σύγκρουση με την Ουκρανία.
Ακόμη πιο ανησυχητικό θεωρείται το γεγονός ότι χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία έχουν δαπανήσει περισσότερα για την αγορά ρωσικού LNG (34,4 δισ. ευρώ) από ό,τι για τη στήριξη της Ουκρανίας (21,2 δισ. ευρώ) από το 2022 έως τον Ιούνιο 2025.
Η TotalEnergies διατηρεί μερίδιο 20% στη Yamal LNG και σχεδόν 19,4% στη μητρική της Novatek, έχοντας εισπράξει συνολικά πάνω από 6,8 δισ. δολάρια σε μερίσματα. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες υπερασπίζονται τη συνεργασία τους επικαλούμενες μακροχρόνιες συμβάσεις και ανάγκες ενεργειακής επάρκειας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της γερμανικής SEFE, η οποία έχει ενεργό συμβόλαιο με τη Yamal LNG μέχρι το 2038, παρότι εθνικοποιήθηκε μετά την έναρξη του πολέμου.
Η Greenpeace καλεί για αυστηρότερες κυρώσεις και άμεση διακοπή των εισαγωγών ρωσικού LNG στην Ευρώπη.